اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

افزایش 6 درصدی ورود مسافر به استان اصفهان/ مسافریار به یاری گردشگران نوروزی می‌‌آید

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: میزان ورود خودروهای سواری به استان اصفهان از 24 تا 29 اسفند 6 درصد رشد داشته که حکایت از افزایش مسافرت‌ها به استان است.

افزایش 6 درصدی ورود مسافر به استان اصفهان/ مسافریار به یاری گردشگران نوروزی می‌‌آید

منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: هشدارهای مدیریت بحران برای فعالیت سامانه بارشی داده شد و امروز در غرب و شمال غرب استان در محورهای کاشان، خوانسار، گلپایگان، سمیرم و فریدونشهر بارش‌های رگباری باران و در ارتفاعات فریدونشهر و سمیرم شاهد بارش برف بودیم.

وی افزود: فردا در نیمه شمالی و مناطق شرقی استان از جمله خوانسار، گلپایگان، میمه، کاشان، نایین، نطنز و خوروبیابانک بارش‌های رگباری، رعدوبرق، تگرگ، وزش باد شدید و تنش دمایی پیش‌بینی شده و سیلاب‌های محلی به ویژه در نیمه شمالی و غربی استان دور از انتظار نیست.

شیشه‌فروش با بیان اینکه توصیه‌های ایمنی به ستاد اسکان مسافران نوروزی ابلاغ شده است، گفت: ستاد مسافران نورزی با ۱۳ کارگروه تشکیل شده است، از ۲۴ تا ۲۹ اسفند بر اساس گزارش‌های راهداری تعداد خودروهای وارد شده به استان ۷۷۶ هزار و تعداد خودروهای خارج شده از محورهای استان ۷۵۶ هزار دستگاه بوده است و ۶ درصد افزایش تعداد سایل نقلیه ورودی به استان را داشته‌ایم.

اسکان ۲۳۶ هزار و ۵۰۰ نفر مسافر در استان اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: بر اساس گزارش میراث فرهنگی از ۲۶ الی ۲۹ اسفند ۲۳۶ هزار و ۵۰۰ نفر در استان اسکان پیدا کردند که از این تعداد ۱۵۹ هزار نفر در شهر اصفهان بودند.

وی با اشاره به اینکه در ستاد اسکان هتل‌ها، مهمانپذیرها، مدارس و ورزشگاه‌ها پیش‌بینی شده است، اضافه کرد: در وردی شهر اصفهان در ۴ منطقه ستادهای هدایت تشکیل شد تا مسافران را هدایت کنند و در همه شهرها نیز ستادهای هدایت تشکیل شده است.

شیشه‌فروش با اشاره به سامانه مسافریار گفت: این سامانه با همکاری مخابرات و میراث فرهنگی تعریف شده است و ۱۶ خدمت توسط اپلیکیشن «اصفهان من» ارائه شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان کرد: ۱۰ ایستگاه امنیت سلامت در محورهای اصلی استان مانند محور اصفهان-شیراز، اصفهان-کاشان تعریف شده است و وظیفه دارند به مسافران خدمات امدادی ارائه کنند.

وی افزود: در استان ۵۷ مجتمع خدمات رفاهی، ۱۴۰ دستگاه ترددشمار، ۱۹۷ دستگاه ثبت تخلف و ۵۵ سامانه پایش راه مبتنی بر عکس ۵۵ وجود دارد.

شناسایی ۱۰۹ نقطه پر تصادف در اصفهان

شیشه‌فروش با اشاره به اینکه در استان اصفهان سالانه ۸ میلیون مسافر و ۵۲ میلیون تن کالا جابجا می‌شود، خاطرنشان کرد: در استان ۱۰۹ نقطه پر تصادف از نظر تعداد تصادف مشخص شده است و ۶۷ نقطه مصوب کشوری است و ۳۳ نقطه رفع خطر شده است و نیاز است وزارت راه و شهرسازی برای ترمیم و بازسازی جاده‌ها استان کمک کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به فعالیت ۲۰۰ پایگاه اورژانس و یک پایگاه امداد هوایی در استان بیان کرد: از ابتدای آغاز سفرهای نوروزی با افزایش تصادفات جرحی و فوتی روبرو بوده‌ایم.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول