اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

استقبال چین و روسیه از عادی‌سازی روابط ایران-عربستان در بیانیه مشترک

رئیس‌جمهور روسیه روز سه‌شنبه گفت که در صورت آمادگی غرب و اوکراین طرح ارائه‌شده از سوی چین می‌تواند به عنوان مبنایی برای سازش در اوکراین قرار بگیرد.

استقبال چین و روسیه از عادی‌سازی روابط ایران-عربستان در بیانیه مشترک

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز سه‌شنبه گفت که در صورت آمادگی غرب و اوکراین طرح ارائه‌شده از سوی چین می‌تواند به عنوان مبنایی برای سازش در اوکراین قرار بگیرد. 

روسیه و چین در بخشی از بیانیه مشترک خود که بعد از دیدار سران دو کشور منتشر شده اعلام کرده‌اند از عادی‌سازی روابط ایران و عربستان سعودی استقبال می‌کنند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز گذشته (دوشنبه) هم به همتای چینی خود گفت مسکو طرح ۱۲ ماده‌ای پکن برای «خاتمه دادن به بحران حاد در اوکراین» را مورد بررسی قرار خواهد داد.  پوتین گفت: «ما همیشه از روند مذاکرات استقبال می‌کنیم.»

چین ماه گذشته میلادی یک طرح ۱۲ ماده‌ای برای صلح در اوکراین پیشنهاد داد. «ترک خصومت‌ها» و از سرگیری مذاکرات صلح از جمله مفاد این طرح است. 

در طرح چین اشاره‌ای به ضرورت عقب‌نشینی نیروهای روسیه از اوکراین که کی‌یف آن را پیش‌شرط هر مذاکره اعلام کرده نشده است. در طرح چین همچنین از توسل به «تحریم‌های یکجانبه» در خصوص جنگ اوکراین انتقاد به عمل آمده است. 

گفت‌وگوی پوتین و شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین از روز گذشته در مسکو آغاز شد. قبل‌تر از آن دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه گفت ولادیمیر پوتین و همتای چینی وی درباره طرح صلح پکن برای درگیری اوکراین گفت‌وگو خواهند کرد.

 پسکوف در ادامه گفت که ایالات متحده برای کاهش خصومت‌ها در اوکراین کاری نمی‌کند. پیش‌تر، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت واشنگتن هر گونه طرح صلح در ارتباط با جنگ اوکراین را در شرایط کنونی غیرقابل‌قبول می‌داند.

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول