اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ادعای محور غربی-عربی در حمایت از صلح فراگیر در یمن

کشورهای عربستان سعودی، امارات عربی متحده، آمریکا و انگلیس بدون اشاره به تأثیر تحریم‌ها و محاصره بر مردم یمن، ادعا کردند که از فرآیند صلح فراگیر در یمن که تحت هدایت یمنی‌ها باشد، حمایت می‌کنند.

ادعای محور غربی-عربی در حمایت از صلح فراگیر در یمن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کشورهای عربستان سعودی، امارات عربی متحده، آمریکا و انگلیس امروز سه‌شنبه مدعی شدند که از فرآیند صلح فراگیر در یمن که تحت هدایت یمنیها باشد، حمایت می‌کنند.

روزنامه سعودی عکاظ گزارش داد،  سفرای چهار کشور مذکور در یمن، پس از برگزاری نشستی، «تقویت اقتصاد یمن از طریق تأمین مالی خارجی» را بررسی کردند؛ ادعایی که با اقدامات این کشورها در محاصره ملت یمن، در تناقض است.

این سفرا ضمن حمایت از دولت وابسته به ائتلاف سعودی در یمن، از این دولت خواستند که «درباره استفاده از درآمدها، شفافیت را افزایش دهد و با بخش خصوصی درباره تدابیر اقتصادی آینده رایزنی کند».

این کشورها همچنین اعلام آمادگی کردند که با شورای ریاستی یمن به رهبری رشاد العلیمی به تلاشهای خود ادامه خواهند داد تا به زعم خود بتوانند برنامه‌های اصلاحات اقتصادی در یمن را اجرایی کنند.

چهار کشور فوق، بدون اشاره‌ به محاصره و تحریمهای ظالمانه ائتلاف سعودی، غرب و آمریکا علیه ملت، مدعی، «جنگ اقتصادی» انصارالله و تهدیدهای زیرساختهای نفتی و شرکتهای باربری از سوی این جنبش شدند.

در همین ارتباط، «محمد البخیتی» از اعضای ارشد جنبش انصارالله یمن اسفند ماه گذشته تصریح کرد: «وقتی که جنگ شدید می‌شود، آمریکا عمدا در مورد صلح سخن می‌گوید و وقتی پیشرفتی در مذاکرات حاصل می‌شود، برای به شکست کشاندن آن، وارد می‌شود. 

وی افزود: آمریکا و بریتانیا برای متوقف کردن پیشرفت در تلاش‌ها برای دستیابی به راه حل مداخله کردند. لذا ممکن است به نبرد جدیدی برگردیم. ما این توانمندی را داریم که عرضه نفت را متوقف کنیم، بنابراین آمریکا می‌داند که منافعش در معرض تهدید قرار گرفته، بنابراین به سمت  نه صلح و نه جنگ می رود.

البخیتی هشدار داد: با توجه به شرایط کنونی و از آنجایی که مذاکرات هنوز به نتیجه نرسیده، در مرحله بعدی تنها یک گزینه باقی می‌ماند که آن دور جدید نظامی گسترده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول