اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

ادامه بحران بانکی در آمریکا/ مخالفت جمهوری‌خواهان با بیمه شدن سپرده‌ها

بحران بانکی در آمریکا با مخالفت قانون‌گذارانی از کنگره این کشور با بیمه شدن حجم عظیمی از سپرده‌ها ادامه دارد.

ادامه بحران بانکی در آمریکا/ مخالفت جمهوری‌خواهان با بیمه شدن سپرده‌ها

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از الجزیره، جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا متعهد شده‌اند که با هرگونه ضمانت شرکت بیمه سپرده فدرال برای سپرده‌های بانکی بیش از حد مجاز فعلی ۲۵۰ هزار دلار مخالفت کنند.

این مخالفت قانونگذاران کنگره مانع بزرگی در مقابل نهادهایی  قرار می‌دهد که ابزارهایی برای تضمین این سپرده‌ها در اختیار دارند و می‌خواهند که عجله سپرده‌گذاران برای برداشت سپرده هایشان کاهش یابد، اما بیمه شدن سپرده‌ها نیاز به تایید کنگره دارد.

فراکسیون آزادی از جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه ای گفت که فدرال رزرو (بانک مرکزی ایالات متحده) باید مکانیسم مالی اضطراری را که در 12 مارس ایجاد کرده بود، از بین ببرد، زیرا این مکانیسم به بانک‌ها اجازه می‌دهد تا استقراض خود را به منظور پوشش خروج سپرده ها افزایش دهند.

این گروه افزود: هر‌گونه ضمانت کلی برای همه سپرده‌های بانکی... یک سابقه خطرناک ایجاد می‌کند که به سادگی رفتار غیرمسئولانه در آینده را تشویق می‌کند تا هزینه آن توسط کسانی که به قوانین پایبند هستند پرداخت شود.

بانکداران و گروه‌های بانکی تجاری در آمریکا از شرکت بیمه سپرده فدرال خواسته‌اند برای مقابله با بحرانی که در ماه جاری به دلیل فروپاشی بانک سیلیکون ولی (Silicon Valley SVB آغاز شد آنها را بیمه کنند.‌

اتحاد بانک‌های متوسط ​​ایالات متحده از جانت یلن، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده خواست تا پوشش  موسسه بیمه سپرده فدرال FDIC بر تمام سپرده‌ها را به مدت دو سال تمدید کنند تا اعتماد آنها بازگردانده شود.

در همین حال، بانک آمریکایی First Republic در بورس نیویورک متحمل زیان‌های سنگینی شده است، زیرا سهام آن با گسترش نگرانی‌ها در مورد نقدینگی، 47 درصد سقوط کرد.

سرمایه‌گذاران همچنان نگران آینده بانک فرست ریپابلیک هستند، باوجود اینکه بانک‌های بزرگ آمریکایی هفته گذشته 30 میلیارد دلار نقدینگی به این بانک وارد کردند.

شرکت رتبه‌بندی اعتباری استاندارد اند پورز (Standard & Poor's در دنیا به عنوان خالق شاخص‌های بازار مالی که معمولاً معیار سرمایه‌گذاری هستند، شناخته می‌شود.
 
این شرکت رتبه فرست ریپابلیک را یکشنبه گذشته‌ در یک گروه نامطلوب گنجاند و گفت که تزریق نقدینگی اخیر به این بانک ممکن است مشکلات نقدینگی آن را حل نکند.

 بیش از یک تریلیون دلار سپرده بانکی در آمریکا که هنوز بیمه نشده است در سایه دومینوی ورشکستگی بانک‌ها بر بحران بانکی این کشور افزوده است.

با ورشکستگی بانک سیلیکون‌ولی و بانک سیگنچر آمریکا در هفته‌های اخیر تعداد زیادی از سپرده‌گذاران سرمایه‌های خود را از بانک‌ها خارج کردند.

سقوط بانک‌های سیلیکون‌ولی و سیگنچر، از جمله سه ورشکستگی بزرگ بانکی در تاریخ بانکداری آمریکا بوده است. بانک واشینگتن میوچوال در سال ۲۰۰۸ میلادی ورشکسته شده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول