اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

شهروندان در پیشگیری از سرقت های نوروزی هوشیار باشند

فرمانده انتظامی گرگان گفت:شهروندان، همسایگان امین را از برنامه خود در تعطیلات از جمله مدت زمان و مقصد سفر آگاه کرده و کلید منزل را نیز در اختیار معتمدترین فرد قرار دهند.

شهروندان در پیشگیری از سرقت های نوروزی هوشیار باشند

عبدالحسین شکری نیا: به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سرهنگ تجری در گفتگو با خبرنگاران با اشاره بر لزوم هوشیاری مردم برای دوام بخشیدن به نشاط بهاری گفت: توصیه‌های کارشناسی پلیس که برای هم‌وطنان اطلاع رسانی می‌شود صرفاً برای بالا بردن امنیت فردی و عمومی آن‌ها در طول تعطیلات است که به دلیل شرایط ویژه این بازه زمانی نسبت به دیگر روز‌های سال، توجه به این توصیه‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است.

سرهنگ تجری گفت: لازم است شهروندان همسایگان امین را از برنامه خود در تعطیلات از جمله مدت زمان و مقصد سفر آگاه کرده و کلید منزل را نیز در اختیار معتمدترین فرد قرار دهند تا در غیبت صاحبخانه به ساختمان رسیدگی کنند.

وی گفت: همچنین اگر در نبود صاحب خانه قرار بر ماندن اقوام یا دوستان در منزل است، بازهم لازم است که همسایگان خود را در جریان قرار داده و اقوام و دوستان خود را به آن‌ها معرفی کنند.

تجری به شهروندان توصیه کرد: پیش از خروج از منزل نیز از قفل بودن تمام درب‌ها و پنجره‌ها مطمئن شده و هرگز پرده‌ها را کاملاً نبندید، چرا که این کار در طول ساعات روز غیر طبیعی به‌نظر رسیده و نشانگر خالی بودن منزل خواهد بود.

فرمانده انتظامی شهرستان گرگان در ارتباط با وسایل نقلیه اعم از خودرو و موتور سیکلت، گفت: تجربه نشانگر این است که سارقان در بیشتر موارد در کمین خودرو‌هایی می‌نشینند که صاحبان آن‌ها در کمال خونسردی بدون رعایت نکات ایمنی، خودرو‌های خود را در مکانی غیر مطمئن پارک می‌کنند.

وی گفت: بنابراین سارقان از این فرصت استفاده کرده و با شگرد‌های خاص خود لوازم داخل خودرو و در مواقعی خود خودرو را سرقت می‌کنند.

تجری اظهار کرد: اغلب سرقت‌ها مربوط به خودرو‌هایی است که بدون سیستم ضد سرقت اند و هرچه ضریب ایمنی خودرو افزایش یابد به همان میزان ضریب سرقت آن کاهش خواهد یافت.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول