اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

میرضیایف: اولویت ازبکستان تامین حقوق و منافع مشروع مردم است

رئیس جمهور ازبکستان گفت: اولویت سیاست ما تامین حقوق و منافع مشروع مردم، شأن و شرافت هر شهروند و ایجاد شرایط مناسب برای تمام ساکنان کشور از جمله مناطق دورافتاده و دشوار است.

میرضیایف: اولویت ازبکستان تامین حقوق و منافع مشروع مردم است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان ضمن تبریک به مردم این کشور در جشن باستانی «نوروز» در باغ «ازبکستان جدید» گفت: اولویت سیاست ما تامین حقوق و منافع مشروع مردم، شأن و شرافت هر شهروند و ایجاد شرایط مناسب برای تمام ساکنان کشور از جمله مناطق دورافتاده و دشوار است تا مردم ما از زندگی خود راضی باشند.

میرضیایف افزود: امروز مردم در سراسر کشور ما، در زمین های سبز و باغات شکوفا، میدان ها، روستاها و خیابان ها با شکوه زیاد جشن «نوروز» را برگزار می کنند.

رئیس جمهور ازبکستان ادامه داد: امروز همه ما برای ساختن ازبکستان جدید یعنی جامعه و دولتی که در آن انسان آزادانه و مرفه زندگی کند، فداکارانه کار می کنیم. ساخت ازبکستان جدید تصمیم قطعی کل مردم 36 میلیونی ما است که به هدف زندگی آنها تبدیل شده است. این هدف نیک کاملاً با فلسفه و ارزشهای «نوروز» همخوان است.

وی افزود: در این مسیر مهم ما به اجرای برنامه های بزرگی مبنی بر توسعه همه جانبه اقتصاد و حوزه های اجتماعی، علم، آموزش و پرورش، بهداشت، فرهنگ و هنر، ورزش، روش زندگی سالم، حفاظت از طبیعت ادامه می دهیم.

رئیس جمهور ازبکستان اظهار داشت: اطمینان دارم که شما با نشان دادن فرهنگ سیاسی بالا در رویدادهای مهم سیاسی قریب الوقوع مشارکت فعال داشته و برای ایجاد یک پایه حقوقی محکم جهت تحکیم نتایج بدست آمده و تداوم اصلاحات قاطعانه کمک خواهید کرد.

میرضیایف گفت: می خواهم یک بار دیگر تأکید کنم که ما برای جوانان توسعه یافته، تحصیل کرده، فعال و پرانرژی کشور همه شرایط و فرصت هارا ایجاد خواهیم کرد تا به بالاترین سطوح برسند. همه ما بسیار خوشحالیم که نسل جوان ما با برآورده کردن انتظارات مردم به موفقیت های بزرگی دست می یابد.

به گفته وی، این روزها در آستانه ماه مبارک رمضان فرصت را مغتنم شمرده به مسلمانان کشور و همه امت اسلامی جهان از صمیم قلب تبریک می گویم.

رئیس جمهور ازبکستان خاطرنشان کرد: سازمان ملل متحد روز  21 مارس را به عنوان روز بین المللی «نوروز» اعلام کرده و در فهرست میراث فرهنگی غیرمادی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) ثبت شد.

امسال ایام تعطیلات «نوروز» در ازبکستان 5 روز اعلام شده است.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول