اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

یکی به داد «دارگنجی» برسد

دار گنجی روستایی در بخش چاروسا از توابع کهگیلویه و بویراحمد است که در معرض رانش قرار گرفته است

یکی به داد «دارگنجی» برسد

به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، در پی بارشهای اخیر روستاهای در چاروسا به دلیل کوهستانی بودن دچار ریزش و رانش شدید شدند.

در ماههای گذشته خبری مبنی بر ریزش زمین در روستای آبله چاروسا درج شد که به دلیل کوهستانی بودن و جمعیت بالا خواستار پیگیری بیش از پیش برای حل مشکل این روستا شدند.

اما در روزهای اخیر این رانش زمین به روستا دارگنجی چاروسا رسید، این بار این رانش شدت بسیار بالایی داشت که خطرات زیادی را برای مردم این روستا به وجود آورده است.

روستای دارگنجی از روستاهای محروم چاروساست و مردم این روستا بیشتر تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی هستند رانش زمین به عنوان یک خطر بزرگ مردم روستا را تهدید می کند.

این روستا که قریب به 30 خانوار دارد به دلیل همین مشکل بعضی از منازل تخلیه شده اما به دلیل نداشتن امکانات و توانایی مالی مهاجرت نکرده‌اند.

وقتی به روستا رفتیم مردم روستا به خصوص خانوارهایی که در معرض خطر هستند گلایه شدید داشتند که سال گذشته اطلاع رسانی کردیم اما متاسفانه پیگیری نشد.

سراغ خانواده ای رفتم که رانش زمین سبب شد تا منزلشان را تخلیه کنند که مادر این خانواده می گفت 5 فرزند دارم و توانایی مخارج آنها را ندارم.

حالا نیاز است با توجه به شرایط حاد و اجاره‌های بالا در سطح شهرها و روستاها هر چه سریع تر مسئولین فکری به حال مشکل این روستا کنند، تا مشکلات بیشتری در روستا به وجود نیامده مسولین ورود کنند.

اما در پی همین مشکل بخشدار چاروسا به همراه رئیس دادگستری این بخش با حضور در روستا دارگنجی از نزدیک مشکلات این روستا را پیگیری و بررسی کردند.

ایزدخواه بخشدار چاروسا در این دیدار با ابراز نگرانی از وضعیت پیش آمده در روستای دارگنجی عنوان کرد: مسئولین استان به خصوص مدیریت بحران و بنیاد مسکن و در کنار آنها کمیته امداد و بهزیستی باید هر چه سریع تر فکری به حال مشکل روستای دارگنجی انجام دهند.

وی با بیان اینکه این رانش سبب می شود تا بسیاری خانواده ها منازل خود را تخلیه کنند گفت: باید هر چه سریع تر و در زمان کوتاه مدت مشکل را پیگیری کنند تا شاهد حوادث ناگوارتری نباشیم.

رئیس دادگاه عمومی چاروسا هم در این دیدار خواستار توجه مسئولین به روستای دارگنجی شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول