اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

آیت الله ناصری یزدی: گردشگری پیام‌رسان انقلاب و اسلام باشد

امام جمعه یزد با بیان این‌که گردشگری مسئله‌ای است که در آن علم و عرفان، اقتصاد و هنر و تلاش و عبرت را می‌توان پیدا کرد، گفت: گردشگری می‌تواند پیام رسان انقلاب و اسلام باشد و صلح و صفا و صمیمیت و محبت را ترویج دهد.

آیت الله ناصری یزدی: گردشگری پیام‌رسان انقلاب و اسلام باشد

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد،‌ آیت الله محمدرضا ناصری پیش از ظهر امروز دوم فرودین ماه ۱۴۰۲ در دیدار مسئولان و فعالان گردشگری یزد، با اشاره به آیات و تاکید قرآن بر مقوله گردشگری، اظهار کرد: روایات و سفارش‌های متعددی در دین مبین اسلام پیرامون سفر و گردشگری وجود دارد.

وی با بیان این‌که گردشگری مسئله‌ای است که در آن علم و عرفان، اقتصاد و هنر و تلاش و عبرت را می‌توان پیدا کرد، افزود: حساب و کتاب معماری خانه‌های قدیمی در کشورمان و بافت‌های تاریخی استان یزد نشان دهنده علم و هنر و حتی اهتمام به مسائلی مانند صرفه‌جویی در انرژی است.

امام جمعه یزد مراعات عفاف را در کوبه‌های در خانه‌های قدیمی یادآور شد و گفت: علاوه بر خانه‌ها، قدمت سایر بناهای تاریخی بیانگر اصالت آنهاست و این در حالیست که بسیاری از فضاهای ساخته شده در عصر امروز ضمن هزینه‌های گزاف ساختمان‌سازی، مالکان را متحمل هزینه‌های بالای انرژی و سایر مشقات نیز می‌کند.

آیت الله ناصری یزدی با بیان این‌که باید از این قدمت و تاریخ و معماری درس بگیریم، تصریح کرد: این تاریخ را باید مهندسان و متولیان امروز مثل نظام مهندسی فراگیرند و نسبت به زندگی گذشتگان بیش از پیش آگاهی یابیم.

وی با بیان این‌که دین مبین اسلام نسبت به مسائل اجتماعی و فردی و عدالت و از خودگذشتگی با حساسیت رفتار می‌کند، بیان کرد: باید از گردشگری در راستای خداشناسی استفاده کنیم و در این مسیر نیز پرسنل تاسیسات گردشگری نشان دهنده این ارزش ها با عملکرد و رفتارهایشان باشند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان این‌که دولت‌ها از ابتدای پیروزی جمهوری اسلامی تاکنون نسبت به معرفی اسلام و انقلاب کوتاهی‌هایی داشته و دارند، تاکید کرد: باید بیش از گذشته برای تبلیغ دین اسلام از طریق دولتها، سفارتخانه‌ها و حتی کتب نفیس و بی نظیرمان به دنیا تلاش کنیم.

وی در این باره افزود: گردشگری می‌تواند پیام رسان انقلاب و اسلام باشد و صلح و صفا و صمیمیت و محبت را ترویج دهد.

امام جمعه یزد رسالت بزرگ گردشگری نسبت به انقلاب را یادآور شد و خاطرنشان کرد: موضوع مهم در فعالیت گردشگری ما باید خداشناسی و انقلاب شناسی و استکبار ستیزی باشد که امیدواریم به خوبی در این مسیر گام برداریم.

پایان پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول