اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

روسیه: استفاده از اورانیوم در تسلیحات اوکراین ما را به جنگ اتمی نزدیکتر می‌کند

مقامات روسیه به ارسال تسلیحات با اورانیوم ضعیف شده به اوکراین از سوی انگلیس واکنش نشان دادند و آن تحریک کننده تنش‌های هسته‌ای خواندند.

روسیه: استفاده از اورانیوم در تسلیحات اوکراین ما را به جنگ اتمی نزدیکتر می‌کند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه تصمیم انگلیس برای ارسال تسلیحات با اورانیوم ضعیف شده به اوکراین را یک رفتار کاملا تحریک آمیز از سوی لندن علیه مسکو خواند.

یک مقام دفاعی بریتانیا روز دوشنبه گفته بود که برخی از مهمات تانکهای چلنجر-2 که انگلیس برای اوکراین ارسال کرده است شامل گلوله‌های نفوذکننده حاوی اورانیوم غنی شده است. 

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه روز سه شنبه در دیدار خود با «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین به این موضوع اشاره کرد و گفت: اگر این اتفاق بیافتد روسیه متناسب با آن پاسخ خواهد داد چرا که غرب به صورت دسته جمعی شروع به استفاده از تسلیحاتی با اجزاء هسته‌ای کرده است. 

پوتین توضیح بیشتری درباره این مساله نداد اما رویترز نوشت، 
سیاستمداران و تحلیلگران سیاسی روسی از زمان حمله به اوکراین، مجموعه‌ای از اظهارات را مطرح کرده‌اند که نشان می‌دهد مسکو  در صورت لزوم آماده استقرار زرادخانه هسته‌ای عظیم خود خواهد بود.

«سرگئی شویگو»، وزیر دفاع روسیه نیز گفته که این تصمیم بریتانیا گام‌های باقیمانده کمتری را برای «برخورد هسته‌ای» احتمالی بین روسیه و غرب باقی می‌گذارد.

براساس گزارشها، از اورانیوم ضعیف شده در بعضی از تسلیحات جنگی استفاده می‌شود چرا که به دلیل چگالی و سایر خصوصیات فیزیکی راحت‌تر می‌تواند به تانکها و سایر خودروهای زرهی نفوذ کند.

شویگو در پاسخ به خبرنگاران درباره این موضوع گفت: قطعا روسیه چیزی برای پاسخ به آن دارد.

ماریا زاخارووا با بیان اینکه مقامات غربی با این رفتارهای تحریک آمیز به دنبال دور تازه‌ای از تنشها پیرامون اوکراین هستند استفاده از چنین تسلیحاتی را سرطان زا و باعث آلودگیهای زیست محیطی حتی برای نسلهای آینده خواند.

جیمز کلورلی وزیر خارجه بریتانیا امروز چهارشنبه به اظهارات مقامات روسیه پاسخ داد و مدعی شد که ارسال تسلیحات با اورانیوم تضعیف شده به اوکراین تشدید تنشهای هسته‌ای نیست.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول