اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کرملین: رسانه‌های غربی سفر رئیس‌جمهور چین را خصمانه پوشش دادند

سخنگوی کرملین پوشش خبری سفر رئیس‌جمهور چین به روسیه در رسانه‌های غربی را غیردوستانه و به شدت خصمانه توصیف کرد.

کرملین: رسانه‌های غربی سفر رئیس‌جمهور چین را خصمانه پوشش دادند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین پوشش خبری سفر رئیس‌جمهور چین به روسیه در رسانه‌های غربی را مطابق انتظار، غیردوستانه و به شدت خصمانه توصیف کرد.

او درباره دیدار و گفت‌وگوی رسمی ولادیمیر پوتین و شی جین‌پینگ که سه‌شنبه (۲۱ مارس) در مسکو برگزار شد هم گفت دو رئیس‌جمهور درباره مفاد طرح صلح پکن تبادل‌نظر کردند.

به گزارش راشا تودی، طبق اعلام کرملین، دو رئیس‌جمهور در این دیدار درباره «طرح صلح» کی‌یف گفت‌وگو نکردند.

به گفته پسکوف، در مذاکرات پوتین و شی گسترش عرضه گاز روسیه به چین مورد بحث قرار گرفت. وی افزود: خواندن دقیق بیانیه‌های روسای‌جمهور روسیه و چین درباره توسعه روابط بین دو کشور ضرورت دارد. 

امروز سه‌شنبه همزمان با پایان سفر دو روزه شی جین‌پینگ رئیس جمهوری چین به مسکو، وزارت خارجه این کشور اعلام کرد روسای‌جمهور دو کشور در پایان دیدارهای خود بیانیه مشترکی را درباره مساله اوکراین امضا کردند. وزارت خارجه چین گفت طرف روس تعهد خود را برای از سرگیری مذاکرات صلح در اسرع وقت تکرار کرده که پکن از آن قدردانی می‌کند. 

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه سه‌شنبه گفت در صورت آمادگی غرب و اوکراین، طرح ارائه‌شده از سوی چین می‌تواند به عنوان مبنایی برای سازش در اوکراین قرار بگیرد. 

این در حالی است که آمریکا که از زمان آغاز جنگ اوکراین یکی از اصلی‌ترین تأمین‌کنندگان سلاح برای کی‌یف بوده، طرح صلح چین برای پایان دادن به درگیری‌ها را رد کرده و گفته پکن برای میانجی‌گری بی‌طرف نیست. 

جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در نشست خبری روزانه گفت چین چنانچه می‌خواهد نقش سازنده‌ای در قبال اوکراین ایفا کند باید روسیه را به اتمام حمله به آن ترغیب کند. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول