اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

گورستان لنج‌های بوشهر+عکس

گورستان لنج‌های چوبی، واقع در استان بوشهر شهرستان تنگستان در بخش دلوار و نزدیک به بندر «محمد عامری» که در گویش محلی به آن «مِدمِری» یا «مِیمِری» نیز می گویند، قرار دارد.

گورستان لنج‌های بوشهر+عکس

به خبرگزاری فارس از شهرستان تنگستان، بندر محمد عامری قدمتی چند صد ساله  دارد، این خور در زمان‌های قدیم که باران‌ها و سیلاب‌های شدیدتری در این منطقه می‌بارید، آبرفت‌ها از سمت کلوت‌ها به این دره فصلی هدایت می‌شدند و زمانی که لنج‌ها در جزر کامل دریا قرار داشتند، این آبرفت‌ها سطح لنج‌ها را می‌گرفتند و بعد از مدتی لنج‌ها بوسیله همین رسوبات دفن می‌شدند و به همین دلیل این مکان گورستان لنج‌ها نامگذاری شد.

در زمان های گذشته این خور مرکز تعمیر و خرید و فروش لنج های چوبی بود و همه در این خور به تعمیر و مرمت لنج های چوبی می پرداختند اما با بالا رفتن هزینه های تعمیر این قبیل لنج‌های چوبی و پدید آمدن قایق‌های فایبر گلاس با قیمتی ارزان‌تر از جنس چوبی همین قایق، صاحبان سرمایه تصمیم گرفتند دست از تعمیر و یا خرید این قبیل لنج های چوبی بردارند.

اکنون این خور تبدیل شده به گورستانی وسیع و تلمباری از لنج های فرسوده و دفن شده و مکانی گردشگری برای مسافران و مهمانانی که قصد دارند در مورد تاریخچه استان بوشهر و حتی شهر دلاور مرد تاریخ استعمار این مرز و بوم رئیس علی دلواری کنکاش کرده و از طبیعت بکر آن لذت ببرند و بهتر است زمان جزر دریا به گورستان لنج‌ها بروید تا بتوانید روی گل‌ها راه بروید و به لنج‌ها نزدیک شوید.

پایان خبر/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول