اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

وزیر کار: ۷۵ درصد جمعیت کشور تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند/ کمر غول تورم را خواهیم شکست

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه ۷۵ درصد از جمعیت ۸۵ میلیون نفری امروز تحت پوشش بیمه‌ تامین اجتماعی هستند، گفت: دولت آستین همت را بالا زده است تا کشور را از مشکلات برهاند و ما مصمم به مهار تورم هستیم و به فضل الهی کمر غول تورم را خواهیم شکست.

وزیر کار: ۷۵ درصد جمعیت کشور تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند/ کمر غول تورم را خواهیم شکست

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، سید صولت مرتضوی عصر امروز در حاشیه بازدید از بخش الحاقی بیمارستان هاجر شهرکرد گفت: تکمیل این بیمارستان از سال‌های گذشته آغاز شده بود که به دلیل کمبود منابع راکد مانده بود اما در سفر رئیس جمهور به استان ۲۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان در نظر گرفته شد و تا به حال بیش از ۷۰ درصد پیشرفت داشته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تمهیداتی صورت گیرد تا این بخش هر چه سریع‌تر تکمیل شود و با تزریق منابع در سفر بعدی رئیس جمهور به استان بار دیگر راکد بودن این طرح مطرح نشود.

بهره‌برداری از بخش الحاقی بیمارستان هاجر در دهه فجر ۱۴۰۲

وی بیان کرد: باید آستین همت را بالا بزنیم تا این بخش که مختص بیماران خاص است در یک بازه ۱۰ ماهه تکمیل شود و دهه فجر به بهره‌برداری برسد.

مرتضوی تصریح کرد: تلاش‌ها در بخش بهداشت و درمان مشهود است در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی از جمعیت ۳۵ میلیون نفری تنها ۲۳ درصد تحت پوشش بیمه‌های تامین اجتماعی بودند در حالی که امروز از جمعیت ۸۵ میلیون نفری بالغ بر ۷۵ درصد تحت پوشش هستند.

وی افزود: در سال ۵۷ جمعیت استان چهارمحال و بختیاری ۵۰۰ هزار نفر بوده است اما فقط بیمارستان یک‌صد تخت‌خوابی کاشانی در شهرکرد و ۶۰ تخت بیمارستانی در بروجن برای درمان بیماران وجود داشت.

سید صولت مرتضوی وزیر کار و رفاه اجتماعی در بیمارستان هاجر

مرتضوی ادامه داد: در حال حاضر شاهد وجود تعداد قابل توجهی تخت بیمارستانی در شهرستان‌های کوهرنگ، اردل، فارسان، لردگان و سایر نقاط استان هستیم؛ بیمارستان کاشانی بازسازی شد و بیمارستان یک‌هزار و ۱۶۴ تخت‌خوابی تامین اجتماعی نیز راه‌اندازی شد و سرانه تخت در استان بالغ بر ۸۰ درصد افزایش یافت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به افزایش درمان‌های کلینیکی، پاراکلینیکی، سطح ۱و۲و ۳ گفت: البته هنوز ناترازی‌هایی در این حوزه وجود دارد که تلاش داریم توازن ایجاد شود همانگونه که در طرح توسعه بیمارستان هاجر ۲۰۰ تخت ویژه و هزینه‌بر برای دولت تهیه شد تا از رنج مردم کاسته شود.

وی خاطرنشان کرد: از مسئولان استانی تقاضا دارم مدیریت را با گفتمان استانی خودمان یعنی فن اداره امور و تلفیق منابع و تنظیم مصارف انجام دهند؛ یکی از مصادیق تلفیق منابع مولدسازی است برای مثال با نقد شدن برخی املاک در دست، طرح‌های راکد و متوقف فعال شوند.

مرتضوی با اشاره به اینکه مراکز درمانی که از پیشرفت فیزیکی کمتری برخوردارند در اولویت طرح توسعه هستند، اظهار داشت: در حال حاضر بالغ بر ۵۰ درصد مردم استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که نسبت به میانگین کشور کم است و باید تلاش کنیم با رسمی کردن اشتغال‌های غیررسمی افراد بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم.

وی گفت: دولت آستین همت را بالا زده است تا کشور را از مشکلات برهاند و ما مصمم به مهار تورم هستیم و به فضل الهی کمر غول تورم را خواهیم شکست؛ رشد تولید نیز در دستور کار قرار گرفته است و هدف‌گذاری دولت رشد اقتصادی ۸ درصد است که جز با افزایش بهره‌وری و تولید دانش‌بنیان میسر نمی‌شود.

مرتضوی در خصوص بدهی‌ها به سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: تا به امروز همه بدهی‌ها به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شده است اما اگر سازمان متعهد شود پرداختی‌ها را در بیمارستان هزینه کند و به حقوق و یارانه تعلق نگیرد قول تزریق اعتبار به این سازمان را می‌دهیم.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول