اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  سایر حوزه ها

سفارت جمهوری آذربایجان در تل آویو یک هفته دیگر افتتاح می‌شود

منابع خبری جمهوری آذربایجان اعلام کردند که سفارتخانه این کشور درتل آویو به زودی افتتاح می‌شود.

سفارت جمهوری آذربایجان در تل آویو یک هفته دیگر افتتاح می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری جمهوری آذربایجان چهارشنبه شب اعلام کردند که سفارتخانه این کشور در فلسطین اشغالی به زودی افتتاح می‌شود.

خبرگزاری «ترند نیوز» به نقل ازسفارت رژیم موقت صهیونیستی در جمهوری آذربایجان گزارش کرد که سفارتخانه جمهوری آذربایجان در فلسطین اشغالی یک هفته دیگر افتتاح می‌‌شود. به همین مناسبت، این سفارتخانه ساز و کاری برای بلیط رایگان سفر به فلسطین اشغالی راه اندازی کرده است.

پیش از این گزارش شده بود که «جیحون بایراموف»، وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در این مراسم شرکت خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، جمهوری آذربایجان در سه دهه گذشته روابط دیپلماتیک با رژیم موقت صهیونیستی داشته و بیشتر تسلیحات و تجهیزات نظامی خود را از این رژیم خریداری می‌کند.

این سفارتخانه که کارهای احداث آن طی چند ماه قبل در جریان بوده، قرار است در تل‌آویو، شهری که جمهوری آذربایجان هم‌اکنون دفتر گردشگری و دفتر نمایندگی تجاری دارد، افتتاح شود.

یک مقام رژیم موقت صهیونیستی چندی قبل گفت، افتتاح سفارت جمهوری آذربایجان در فلسطین اشغالی گام رو به‌جلوست. «آرکادی پومرانتس» از مقام‌های رژیم موقت صهیونیستی گفت: «افتتاح سفارت جمهوری آذربایجان در اسرائیل گام دیگری به جلو در روابط دوجانبه است.»

وی گفت: «اسرائیل و جمهوری آذربایجان روابط دوستانه سطح بالایی دارند. افتتاح این سفارت کمک قابل توجهی به روابط  جمهوری آذربایجان و اسرائیل خواهد کرد. این یک گام بزرگ رو به جلو است که روابط ما را به سطح بالاتری ارتقا می‌دهد. تصمیم مربوطه به تمام دنیا نشان می‌دهد که فارغ از مذهب، همه می‌توانند در دوستی و هماهنگی زندگی و از یکدیگر حمایت کنند.»

این مقام صهیونیستی روابط نزدیک بین دو طرف را در زمینه گردشگری، اقتصاد، تجارت، فناوری‌ نانو و غیره خوب خواند و افزود: «سفارت جمهوری آذربایجان در اسرائیل فرصت‌های بیشتری را برای بهبود همکاری در همه زمینه‌ها فراهم خواهد کرد» (جزئیات بیشتر).

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول