اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

دیدگاه علمای اهل سنت کردستان در خصوص شعار سال/ روزهای خوبی در انتظار مردم ایران است

روحانیون اهل سنت کردستان معتقدند، انتخاب شعار امسال با عنوان «مهار تورم، رشد تولید» از سوی رهبری نویدبخش روزهای خوب برای کشور و امیدآفرینی در جامعه می‌شود.

دیدگاه علمای اهل سنت کردستان در خصوص شعار سال/ روزهای خوبی در انتظار مردم ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، نامگذاری سال‌ها از سوی رهبر معظم انقلاب بیش از سه دهه است که صورت می‌گیرد و از سال ۷۸ این نام‌گذاری‌ها رنگ و بوی جدی‌تری به خود گرفت.

در سال‌های ابتدایی نامگذاری‌ها بیشتر جنبه مذهبی و اعتقادی داشت، مانند سال امام خمینی (ره)، سال امام علی (ع)، سال عزت و افتخار حسینی و سال پیامبر اعظم (ص)، ولی کم‌کم این نامگذاری‌ها سمت و سوی اجرایی و اقتصادی به خود گرفت.

در حدود دو دهه اخیر این نامگذاری‌ها اغلب بر مساله اقتصاد بویژه با تاکید بر اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی متمرکز بوده است، شعارهای ۱۵ سال گذشته به صورت مستقیم یا غیرمستقیم مربوط به موضوع اقتصاد بوده و 6 ساله اخیر نیز با تاکید بر مساله «تولید» نامگذاری شده است.

امسال هم با توجه به نیاز اساسی کشور از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان سال «مهار تورم، رشد تولید» نام‌گذاری شده که نشان از اهمیت تولید و رشد آن در مهار تورم دارد و تلاش همگان را بر حرکت بر این سمت تاکید می‌کند.

تحقق شعار سال نویدبخش روزهای روشن

در همین راستا دیدگاه برخی از علمای دینی را در مورد اهمیت عملیاتی کردن این شعار را جویا شدیم، ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج در این باره اظهار کرد: امیدواریم امسال سالی پر از خیر و برکت برای امت اسلامی و خاصتا ملت شریف ایران باشد.

وی با بیان اینکه هر ساله مقام معظم رهبری با نگاه تیزبینانه و با توجه به شرایط داخلی و خارجی عناوینی را برای سال‌ها انتخاب می‌کنند، گفت: این نام‌گذاری‌ها تنها یک شعار نیست بلکه نقشه راهی برای آحاد ملت به ویژه مسئولان و دست‌اندرکاران دولت است.

امام جمعه سنندج خاطرنشان کرد: انتخاب شعار  امسال با عنوان «مهار تورم، رشد تولید» از سوی رهبری نویدبخش روزهای خوب برای ایران اسلامی و موجب امیدآفرینی در جامعه می‌شود.

ماموستا رستمی با بیان اینکه معرفی شعار سال از سوی مقام معظم رهبری و شعارهایی که در چند سال اخیر انتخاب کردند نشان از هوشمندی و آینده‌نگری معظم‌له دارد، عنوان کرد: مقام معظم رهبری با تسلطی که بر اوضاع کشور و شرایط منطقه و جهان دارند شعارهایی را انتخاب می‌کنند که علاوه بر اینکه راهکاریی برای حل مشکلات موجود در کشور است بلکه چشم‌انداز توسعه همه‌جانبه در آن نمایان است.

وی با بیان اینکه مسئولان باید با عزم جهادی و تلاش مضاعف زمینه عملیاتی کردن شعارهای سال را فراهم سازند، عنوان کرد: نباید اجازه دهیم این شعارها در حد شعار و سرتیتر سخنرانی‌ها باقی بماند بلکه تاثیرات عملیاتی‌شدن این شعارها باید در جامعه به صورت ملموس نمایان شود.

تاثیرات عملیاتی شدن شعارهای سال باید در جامعه به صورت ملموس نمایان شود

 

وی با تاکید براینکه امروز مردم از تورم و مشکلات اقتصادی و بیکاری رنج می‌برند، گفت: رشد تولید در کشور موجب افزایش فرصت‌های شغلی و در نتیجه رفع مشکل بیکاری می‌شود اگر زمینه تحقق شعار سال به صورت کامل فراهم شود قطعا بسیاری از مشکلاتی که امروز جامعه ما را درگیر خود کرده رفع خواهد شد.

امام جمعه سنندج خاطرنشان کرد: باید از تمام ظرفیت‌های موجود در کشور در راستای تحقق و عملیاتی کردن شعار سال بهره‌گیری شود، تا شاهد پایین کشیده شدن نرخ تورم و رفع مشکلات اقتصادی در کشور باشیم.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی پر از منابع خدادادی و ثروت‌های بی‌نظیر است که شکوفا شدن آنها رونق اقتصادی و  درآمدزایی به دنبال دارد، عنوان کرد: از دولتمردان انتظار داریم با تلاش مضاعف و دیدن ظرفیت‌های داخلی زمینه تحقق شعار سال را فراهم سازند و در این مسیر از توان افراد صاحب ایده، متخصص و  توانمند و دارای ایده بهر بگیرند.

ضرورت وحدت در تحقق شعار سال

ماموستا هاشم نوری امام جمعه اهل سنت قروه هم در این باره اظهار کرد: تحقق شعار سال در کشور ایران اسلامی نیازمند وحدت همه جانبه بین مردم و مسئولان است.

وی خاطرنشان کرد: دولتمردان باید در خصوص شعار سال که اساس آن در زمینه اقتصاد است برنامه ریزی مناسب و هدفمند داشته باشند و در این مسیر جهادی تلاش کنند.

امام جمعه اهل سنت قروه با بیان اینکه دولت سیزدهم باید برای تحقق شعارها و روزنه‌های امیدی که کاشته‌اند در سال جدید قدم‌های محکم‌تری بردارند، عنوان کرد: نامگذاری سال جاری با عنوان سال «مهار تورم، رشد تولید» توسط مقام معظم رهبری بسیار مبارک است.

وی افزود: ملت هوشیار و ولایت‌مدار ایران سال گذشته به واسطه فراز و نشیب‌های فراوان از جمله ایجاد آشوب در داخل کشور توسط دشمن، تورم، گرانی و قیمت‌های مهار نشده دغدغه‌های فکری و اجتماعی زیادی داشتند که به لطف خداوند تمامی این مسائل و توطئه‌ها با تدابیر حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب و اتحاد و همدلی مردم نقش بر آب شد.

امام جمعه اهل سنت  قروه افزود: مقام معظم رهبری طی بیش از 3 دهه توانسته کشتی انقلاب را در تمام تلاطم‌ها و توطئه دشمنان به بهترین شیوه هدایت کنند و از این نظام الهی محافظت نمایند.

ماموستا نوری با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب هر ساله شعارهایی متناسب با شرایط و موقعیت کشور انتخاب می‌کنند که در راستای رونق اقتصاد، رشد و تعالی و مسائلی ملت و نظام است، گفت: تدوین و نامگذاری شعار سال توسط ایشان دستاوردهای خوبی برای کشور به دنبال داشته که البته نیاز به تلاش بیشتر مسئولان برای عملیاتی کردن کامل این شعارها داریم.

وی ادامه داد: پایان هر سال به منزله اتمام شعار نیست و شعار امسال با عنوان «مهار تورم، رشد تولید»  با توجه به مسائل اقتصادی در داخل و خارج از مرزهای کشور تعیین شده و همه باید در مسیر عملیاتی کردن آن تلاش کنیم.

 شعار امسال با عنوان «مهار تورم، رشد تولید»  با توجه به مسائل اقتصادی در داخل و خارج از مرزهای کشور تعیین شده است.

 

امام جمعه اهل سنت قروه اضافه کرد: تورم موجود در کشور به ابزاری برای سوء استفاده دشمنان تبدیل شده و امروزه دشمنان در تلاش هستند خدمات نظام را زیر سوال برده و با این کار موجب یاس و ناامیدی در بین مردم شوند.

وی گفت: مهار تورم و رشد تولید مسیر توسعه همه جانبه کشور را فراهم خواهد کرد و نویدبخش روزهای سعادتمندانه برای ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی خواهد بود.

مهار تورم افسارگسیخته با رشد تولید

ماموستا امجد محمودی از امامان جمعه شهرستان مریوان هم در این باره می‌گوید: فرمایشات رهبر معظم انقلاب در آغاز سال ۱۴۰۲ و نامگذاری سال به نام «مهار تورم، رشد تولید» برای همه مسئولان سطح عالی اقتصادی کشور بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه «مقوله اقتصاد و مهار تورم» دو مولفه مهم و اساسی در تمام کشورهای دنیا است، عنوان کرد: مهار تورم در کشور ارزش پول ملی را افزایش می‌دهد و بخش قابل‌توجهی از مشکلات اقتصادی را سامان می‌بخشد.

وی با تاکید براینکه پیشرفت و‌ توسعه  کشور در حوزه‌های مختلف به‌ ویژه در زمینه اقتصادی در گرو رشد تولید و مهار تورم افسار گسیخته است، اضافه کرد: مساله اقتصاد، موضوع تولید و مهار تورم از مسائل اصلی و اولویت دار در کشور است و باید برای آن برنامه ریزی‌های اساسی صورت بگیرد.

 پیشرفت و‌ توسعه کشور در حوزه‌های مختلف به‌ ویژه در زمینه اقتصادی در گرو رشد تولید و مهار تورم افسار گسیخته است.

 

به گفته این روحانی اهل سنت، حوزه تولید، رشد و رونق آن می‌تواند راهگشای مساله اقتصاد و حتی کاهش و رفع تورم افسار گسیخته شود اگر از لحاظ تولید داخلی رشد داشته باشیم و عموم مردم در این زمینه مشارکت داده شوند بر تحریم و توطئه‌های استکبار غلبه خواهیم کرد.

ماموستا محمودی تاکید کرد: تحقق شعار سال جز با همدلی و اتحاد و برنامه‌ریزی امکان‌پذیر نیست شعار سال باید فصل‌الخطاب همه مسئولان قرار گیرد و در مسیر تحقق آن جهادگونه تلاش کنند.

و اما....

شعار سال، برنامه و نقشه راهی است که بنابر آمارها در سال‌های اخیر، فاصله زیادی تا تحقق آنها داشته‌ایم، آنچه مشخص است با توجه به تذکرات رهبر انقلاب و شرایط معیشتی مردم، مسئولان باید بیش از گذشته عزم خود را برای رفع مشکلات جزم کنند و با بهره‌گیری از نقشه راهی که رهبر انقلاب ترسیم کرده گام‌های اساسی در این حوزه بردارند.

امید است «مهار تورم و رشد تولید» بیش از شعار سال‌های قبل مورد توجه قرار گیرد و صرفاً روی بیلبوردهای شهر و سربرگ ادارات باقی نماند و دولت سیزدهم با برنامه.ریزی هدفمند بتواند زمینه تحقق این شعار  را که نویدبخش روزهای امیدآفرین برای مردم ایران است، محقق کند..

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول