اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

کمبود دارویی در بخش سندرک/ پزشکان نسخه برای قفسه های خالی می پیچند

بخش سندرک مدتهاست با مشکلات حوزه درمان دست و پنجه نرم میکند. از نبود آمبولانس تا پزشک و دارو مردم را برای درمانی حتی ساده نیز گرفتار کرده است.

کمبود دارویی در بخش سندرک/ پزشکان نسخه برای قفسه های خالی می پیچند

به گزارش خبرگزاری فارس از سندرک، بخش سندرک مدتهاست با مشکلات حوزه درمان دست و پنجه نرم میکند. از نبود آمبولانس تا پزشک و دارو مردم را بشدت مستاصل و نگران کرده است. 

از ابتدای فصل پاییز و شیوع بیماریهای فصلی مردم با رنج نبود داروهای آنتی بیوتیک، انواع آمپولها و سرم مواجه اند. کمبود دارو باعث ایجاد عفونت های مزمن و بستری بیماران در مراکز شهرستان و استان می شود. 

سختی های زندگی و امور معیشت مردم  را از پیگیری و مطالبه برای بدیهی ترین نیاز زندگی منع کرده است. 

یکی از مراجعان که دختر 12ساله اش بشدت در تب میسوخت و اظهار درد شدیدی در تمام اعضایش داشت می گوید:  پزشک معاینه کرده و نسخه پیچیده ولی از همان مطب به ما گفت می دانم داروهایی که مینویسم در داروخانه سندرک وجود ندارند و باید از مرکز شهرستان تهیه کنید.

مردم می گویند اگر مرکز جامع سلامت شهر شبانه روزی اعلام شده پس چرا داروخانه آن، داروی کافی و مناسب ندارد؟

تنها داروخانه بخش خصوصی شهر سندرک باید پاسخگوی جمعیتی بالغ بر 20هزار نفر باشد که برای آن هم این میزان از تأمین دارو، مقدور نیست.

 اغلب روستاهای تابع سندرک را برای درمان و تهیه دارو به شهر و مرکز بخش مراجعه می کنند که مدتهاست با یک بسته قرص مسکن و بدون داروهای مفید و دست خالی برمی گردند.

مردم سندرک چشم انتظار نتایج بازدید نماینده شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و مدیر کل برنامه و بودجه استان هرمزگان از وضعیت ساختمان و تجهیزات پزشکی، پرسنل و پزشک متخصص مرکز جامع سلامت سندرک هستند.

وضعیت تعمیر داخلی و خرید برخی از اقلام پزشکی توسط خیرین و گروه های مردم نهاد سال گذشته تامین شد که به نظر کافی نمی رسد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول