اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

چین ناو آمریکایی را از دریای چین جنوبی بیرون کرد

ارتش چین اعلام کرد یک ناو آمریکایی را که به صورت غیرقانونی وارد آب‌های دریای چین جنوبی شده بود، با هشدار از منطقه بیرون رانده است.

چین ناو آمریکایی را از دریای چین جنوبی بیرون کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش چین اعلام کرده یک ناو آمریکایی را که به صورت غیرقانونی وارد آب‌های دریای چین جنوبی شده بود، رهگیری کرده و از این منطقه بیرون رانده است.

بنابر گزارش شبکه الجزیره، نیروی دریایی ایالات متحده می‌گوید که به صورت غیرقانونی وارد دریای مورد مناقشه چین جنوبی نشده بلکه در حال انجام عملیات روزمره بوده و منطقه را به میل خود ترک کرده است.

فرماندهی منطقه جنوبی ارتش آزادیبخش خلق چین (PLA) امروز (پنجشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که ناوشکن موشک هدایت‌شونده «یو اس اس میلیوس» به طور غیرقانونی وارد جزایر مورد مناقشه پاراسل شد.

«تیان جونلی» سخنگوی فرماندهی منطقه جنوبی چین ادامه داد: «نیروهای هوایی و دریایی سازماندهی شده چین مطابق با قوانین، کشتی مورد نظر را رهگیری کردند و آن را تحت نظر گرفتند و به آن هشدار دادند که منطقه را ترک کند».

وی تصریح کرد که این کشتی آمریکایی «به صورت غیرقانونی بدون مجوز از دولت چین وارد آب‌های قلمروی چین شد و به صلح و ثبات در منطقه خدشه وارد آورد».

جونلی تصریح کرد که نیروهای منطقه جنوبی همواره در آماده باش کامل قرار دارند و «تمامی اقدامات ضروری را برای محافظت قانونی از حاکمیت ملی و امنیت و صلح و ثبات در دریای چین جنوبی انجام خواهند داد».

با این‌حال ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا با صدور بیانیه‌ای گفته که واشنگتن به پرواز، دریانوردی و عملیات در هر منطقه‌ای که قوانین بین‌المللی اجازه دهد، ادامه خواهد داد.

تنش‌ها بین آمریکا و چین در ما‌ه‌های اخیر در خصوص طیفی از موضوعات از جمله مداخله واشنگتن در امور داخلی تایوان و همچنین مسئله ساقط شدن بالن چینی در حریم هوایی آمریکا و موضوعات دیگر پرتنش شده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول