اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

ترین‌های ورزشی ۱۴۰۱ اصفهان-۳| قهرمانی فوتبال ساحلی با اصفهانی‌ها در جام بین‌قاره‌ای/ درخشش بانوان شمشیرباز در آسیا

در سلسله گزارش‌های بررسی مهم‌ترین اتفاقات ورزشی استان اصفهان در سال گذشته به اتفاقات مهم فصل پاییز سال ۱۴۰۱ نگاهی می‌اندازیم.

ترین‌های ورزشی ۱۴۰۱ اصفهان-۳| قهرمانی فوتبال ساحلی با اصفهانی‌ها در جام بین‌قاره‌ای/ درخشش بانوان شمشیرباز در آسیا

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، قرار است در سلسله گزارش‌هایی به بررسی مهم‌ترین اتفاقات ورزشی استان اصفهان در سال گذشته بپردازیم و در این گزارش به اتفاقات مهم فصل پاییز سال ۱۴۰۱ نگاهی می‌اندازیم.

درخشش ووشوکاران اصفهان در مسابقات دانشجویان جهان

در اولین دوره مسابقات ووشو دانشجویان دانشگاه‌های جهان و در بخش تالو کشورمان ۳ نماینده از استان اصفهان داشت که محمدعلی مجیری مدال طلا فرم نن گوئن و نقره فرم نان‌چوان، طاها بدیعی مدال برنز فرم چانگ‌چوان و منیره پناهی ۲ مدال برنز در فرم‌های چانگ‌چوان و چیانگ‌شو به دست آوردند.

پنجمی بانوان سپاهان در جام باشگاه‌های هندبال آسیا

تیم هندبال بانوان سپاهان که به عنوان نماینده ایران در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا حضور داشت، با کسب دو پیروزی و چهار شکست و ایستادن در جایگاه پنجم به کار خود در مسابقات جام باشگاه‌های هندبال زنان آسیا پایان داد.

دو بانوی شمشیرباز اصفهانی برسکوی سوم آسیا ایستادند

تیم ملی شمشیربازی دختران ایران در اسلحه فلوره با حضور کیمیا معتمدی از اصفهان و به مربیگری شیرین رضایی نائب رئیس فدراسیون شمشیربازی و مربی تیم ملی از استان اصفهان در مسابقات شمشیربازی قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا در بخش تیمی موفق به کسب مدال برنز شد.

در رقابت‌های تیمی اسلحه فلوره، تیم شمشیربازی ایران با ترکیب کیمیا معتمدی از استان اصفهان، زهرا کارگر و حمیده چاه متکی از استان یزد و هانیه خوشخواهی از استان آذربایجان غربی در مرحله یک چهارم نهایی جدول حذفی با پیروزی ۴۵ بر ۲۱ از هند به مقام سوم مشترک دست یافت و مدال برنز گرفت.

همچنین زهرا عابدینی شمشیرزن اصفهانی به همراه آیسا صدیقی، شیدا عالمی و عطیه دستخوش توانست در آخرین روز از مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا در کویت مدال برنز کسب کند.

درخشش وزنه‌برداران اصفهانی در مسابقات آسیایی

مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی آسیا در منامه بحرین برگزار شد که مسعود چترایی، علی‌رضا معینی و رسول معتمدی از اصفهان همراه با تیم ملی در این رقابت‌ها حضور داشتند.

در مسابقات وزن ۸۹ کیلوگرم مسعود چترایی روی تخته رفت و در حرکت دوضرب با مهار وزنه ۱۹۶ کیلوگرمی به مدال نقره این رقابت‌ها دست پیدا کرد؛ این وزنه‌بردار اصفهانی با مجموع ۳۵۸ کیلوگرم موفق به کسب مدال برنز شد تا یک نقره و برنز به دست آورده باشد.

در پایان حرکات یک ضرب رسول معتمدی از اصفهان با مهار موفق وزنه ۱۸۰ کیلو مدال طلا را برای خود قطعی کرد در دو ضرب معتمدی رکورد ۲۱۷ را ثبت کرد و با مسجل شدن طلای خود از حرکت سوم انصراف داد، رسول در نهایت با رکورد مجموع ۳۹۷ کیلوگرم، قهرمان آسیا شد.

تیرانداز اصفهانی مدال برنز مسابقات جهانی مصر را کسب کرد

مسابقات تیراندازی قهرمانی جهان به میزبانی قاهره مصر برگزار شد و فاطمه امینی در بخش تفنگ و گلنوش سبقت‌الهی و شایان تمدن در بخش تپانچه از اصفهان در این رقابت‌ها حاضر بودند.

در چهارمین روز مسابقات و در پایان فینال تپانچه بادی ۱۰ متر تیمی زنان، تیم ایران با ترکیب هانیه رستمیان، گلنوش سبقت‌الهی و مینا قربانی برابر مغولستان با نتیجه ۱۶ بر ۱۴ پیروز شد و صاحب مدال برنز شد.

قهرمانی تیم ملی فوتبال ساحلی در جام بین‌قاره‌ای با درخشش اصفهانی‌ها

در مرحله نهایی و فینال رقابت‌های جام بین قاره‌ای فوتبال ساحلی ۲۰۲۲ امارات، تیم ملی کشورمان به مصاف برزیل رفت و موفق شد با نتیجه ۲ بر یک مقابل برزیل به پیروزی برسد و قهرمان این دوره از مسابقات شد.

امیرحسین اکبری و مهدی شیرمحمدی به عنوان بازیکن و علی نادری سرمربی تیم ملی از اصفهان هستند، اکبری با درخشش در این مسابقات عنوان بهترین بازیکن رقابت‌ها را به دست آورد.

تکواندوکار اصفهانی مدال برنز قهرمانی جهان را گرفت

در بیست و پنجمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی جهان در وزن +۸۷ کیلوگرم مردان، سومین مدال برنز تیم ملی ایران در این مسابقات توسط سجاد مردانی به دست آمد. 

کاپیتان اصفهانی تیم ملی کشورمان در وزن ۸۷+ کیلوگرم که ۹ سال قبل در مسابقات جهانی ۲۰۱۳ مکزیک و در شهر «پائوبلا» موفق به کسب مدال نقره شده بود، این بار در شهر «گوادالاخارا» عنوان سوم جهان را به خود اختصاص داد. 

پایان پیام/۶۳۰۹۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول