اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

جزئیات آماری از سفرهای نوروز‌/ جابه‌جایی 2.6 میلیون مسافر نوروزی از طریق ناوگان عمومی جاده‌ای

معاون حمل و نقل وزیر راه گفت: از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا دوم فروردین امسال، 657 هزار و 860 مسافر با قطار، 972 هزار و 165 مسافر با حمل و نقل هوایی داخلی و بین المللی و یک میلیون و 82 هزار و 214 مسافر با شناورهای مسافری و تفریحی جا‌به‌جا شدند.

جزئیات آماری از سفرهای نوروز‌/ جابه‌جایی 2.6 میلیون مسافر نوروزی از طریق ناوگان عمومی جاده‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی‌، شهریار افندی زاده‌ ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا دوم فروردین ۱۴۰۲، تعداد 2 میلیون و 641 هزار و 849‌ مسافر توسط حمل و نقل عمومی جاده ای به مسافرت رفته‌اند که از این تعداد، سهم ناوگان اتوبوسرانی ۶۱.۵ درصد، ناوگان مینی‌بوس‌رانی ۲۲.۹ درصد و سواری کرایه ۱۵.۶ درصد بوده است.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در بقیه شقوق حمل و نقل نیز جابه جایی مسافر در حال انجام است و در روزهای ذکر شده  657 هزار و 860 مسافر با قطار، 972 هزار و 165 مسافر با حمل و نقل هوایی داخلی و بین المللی و یک میلیون و 82 هزار و 214 مسافر با شناورهای مسافری و تفریحی جا‌به‌جا شدند.

وی گفت: با توجه به ادامه بارش‌ها در سطح کشور و نیز مواج بودن دریاهای شمال و جنوب کشور انتظار می رود که همه رانندگان وسایل نقلیه و نیز راهبرهای شناورهای دریایی تمهیدات ایمنی لازم را در نظر بگیرند.

افندی زاده بیان کرد: متوسط تردد بین استانی در این بازه زمانی با 2 میلیون و 158 هزار و 365 ‌وسیله نقلیه رشد ۱۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد که یکی از دلایل این رشد می‌تواند بهبود نسبی وضعیت جامعه نسبت به ابتلا به کرونا باشد.

وی افزود: استان‌های ‌اردبیل با ۳۷ درصد، خوزستان با ۳۲ درصد، آذربایجان غربی و گلستان با ۲۵ درصد و ایلام با ۲۳ درصد بیشتر افزایش تغییرات تردد بین استانی را داشته‌اند و مسافران نوروزی بیشتری نسبت به سال گذشته به خود جذب کرده‌اند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول