اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

جو امنیتی و تظاهرات سراسری در فلسطین اشغالی؛ دستگیری 87 معترض

در حالیکه اعتراض‌ها به نخست وزیر رژیم صهیونیستی در شهرهای مختلف اراضی اشغالی گسترش یافته، منابع خبری از برخورد خشن پلیس با تظاهر کنندگان و دستگیری ده‌ها نفر خبر دادند.

جو امنیتی  و تظاهرات سراسری در فلسطین اشغالی؛ دستگیری 87 معترض

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هزاران نفر در فلسطین اشغالی در اعتراض به طرح‌های کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم موقت صهیونیستی  برای اصلاح در نظام قضایی به خیابان‌ها ریخته‌اند.

به گزارش وبگاه «پرس‌تی‌وی» سازمان‌دهندگان تظاهرات روز پنج‌شنبه تظاهراتی را برنامه ریزی کردندشماری از نیروهای ذخیره نظامی رژیم موقت صهیونیستی نیز بنرهایی را بر روی مجسمه «تئودور هرتسل» بنیانگذار صهیونیسم  در شهر «هرتزلیا» نصب کردند. 

این تظاهرات در حالی صورت گرفته که صدها تن از نیروهای ذخیره ارتش این رژیم اعلام کرده‌اند که به اعتراضات می‌پیوندند.

 

پلیس در شهر «تل آویو» بعد از ظهر پنجشنبه برای متفرق کردن تظاهرکنندگان خودروهای آبپاش مستقر کرد. پیش از این نیز در شهر «حیفا» برای متفرق کردن تظاهر کنندگان از خودروهای آبپاش  استفاده شد.

روزنامه «جروزالم پست» نیز در این باره گزارش کرد که «شیکما برسلر» رهبر معترضان اصلاحات قضایی صبح پنجشنبه در جریان تظاهرات توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد.

این روزنامه نوشت که بیش از هزار نفر در تقاطع «کرکور» در شهر حیفا تظاهرات کردند و دستکم  ۶۰ معترض در طول روز دستگیر شدند.

 

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت» نیز گزارش کرد که پلیس  رژیم اسرائیل روز پنجشنبه دستکم ۸۷ معترض را به اتهام برهم زدن نظم در سراسر فسلطین اشغالی دستگیر کرد. ۶۰ نفر از معترضان دستگیر شده در تل آویو بودند.

معترضان نزدیک به سه ماه تظاهرات گسترده‌ای برگزار کرده‌اند که عموما در روزهای پنجشنبه و شنبه شب‌ها برگزار می‌شود.

این گزارش حاکیست، بیش از ۷۰۰ افسر نخبه نیروی هوایی، نیروهای ویژه و موساد روز یکشنبه اعلام کردند که مایل به ماندن در ارتش نیستند و به صف تظاهرکنندگان در خیابان‌ها خواهند پیوست.

 

سپهبد «هرتزل هالوی» رئیس ستاد ارتش رژیم موقت صهیونیستی به نتانیاهو هشدار داده که اعتراض نیروهای ذخیره خطر آسیب رساندن به توانایی‌های ارتش را به همراه دارد.

کابینه رژیم صهیونیستی به ریاست بنیامین نتانیاهو در  ژانویه سال جاری میلادی طرحی را برای اصلاح نظام قضایی این رژیم ارائه کرد. نتانیاهو که از سال‌ها پیش به اتهام فساد، رشوه و خیانت در امانت تحت محاکمه قضایی قرار دارد، بنا دارد با آنچه آن را «اصلاح قضایی» نامیده، از محاکمه فرار کند.  مقامات رژیم صهیونیستی هشدار می‌دهند که این تنش در فلسطین اشغالی می‌تواند به جنگ داخلی منجر شود(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول