اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

دفاع تصنعی اروپا از فلسطینیان!

مقامات اروپایی در حالی مشغول صدور بیانیه علیه اظهارات ضد فلسطینی اسموتریچ هستند که هم‌زمان، رفت و آمد پنهان و آشکار وابستگان اسموتریچ به پارلمان‌های کشورهای اروپایی ادامه دارد. این همان تناقض وقیحانه‌ای است که اروپایی‌ها حیات سیاسی خود را در سایه آن تعریف کرده‌اند!

دفاع تصنعی اروپا از فلسطینیان!

فارس‌پلاس؛دیگر رسانه‌ها- نورنیوز نوشت: «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی و رهبر جریان راست افراطی رژیم صهیونیستی اخیرا در سخنانی وقیحانه اعلام کرد؛ «اساسا چیزی به نام ملت فلسطین وجود ندارد، هیچ تاریخ و زبان فلسطینی وجود ندارد و موضوع وجود ملت فلسطین، مصنوعی و ساختگی است!»

این اظهارات اسموتریچ با واکنش کشورهای مختلف و تشکیلات خودگردان فلسطین مواجه شد.

در این میان، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفت: «من باید از اظهارات غیرقابل قبول اسموتریچ ابزار تاسف کنم. گفتن این صحبت‌ها در شرایطی که فضا از قبل متشنج‌تر است، اشتباه، بی‌احترامی و خطرناک است.»

 وزارت خارجه فرانسه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما از کسانی که در دولت اسرائیل هستند می‌خواهیم که کرامت لازم را به نمایش بگذارند، به دیگران احترام بگذارند و از هرگونه اقدام یا بیانیه‌ای که به تشدید تنش‌ها منجر می‌شود، خودداری کنند.»

چنانچه مشاهده می‌شود، مقامات اروپایی در صددند اسموتریچ و جریان موسوم به صهیونیسم مذهبی را به نقطه کانونی انتقادات خود تبدیل کرده و از این رهگذر بر راهکار دو دولتی برای حل مسئله فلسطین تاکید کنند.

این در حالی است که مقامات ارشد اتحادیه اروپا هرگز به این سوال مهم پاسخ نمی‌دهند که جریان‌های موسوم به صهیونیسم افراطی و صهیونیسم مذهبی چگونه قبل از ورود به کابینه نتانیاهو، با دستگاه‌های امنیتی و حتی دولتی در اروپا در ارتباط بوده و فعالیت‌های تبلیغی آنها در نفی موجودیت فلسطین چگونه در سرتاسر اتحادیه اروپا بدون کمترین مزاحمتی از سوی دولت‌های غربی صورت می‌گرفته است!؟

به عبارت بهتر؛ مقامات اروپایی اکنون در برابر جریان‌هایی در تل‌آویو موضع‌گیری می‌کنند که خود حامی فکری و امنیتی آنها محسوب می‌شوند!

صهیونیست‌ها با رویکرد جریان‌های موسوم به صهیونیسم مذهبی، از آغاز سال جاری میلادی ۸۶ بزرگ‌سال و کودک فلسطینی از جمله مبارزان و غیرنظامیان را به شهادت رسانده‌اند اما مقامات اروپایی از جمله «جوزف بورل» در قبال این وقایع کمترین واکنشی نشان نداده و دستان رژیم صهیونیستی را هم‌چون همیشه برای کشتار زنان و کودکان بی‌گناه باز گذاشته‌اند.

هنوز از یادها نرفته است که در جریان جنگ سال 2021 میلادی میان حماس و رژیم صهیونیستی، چگونه سران اروپایی به جای محکومیت حملات تل‌آویو، چندین بار علیه مقاومت اسلامی فلسطین بابت دفاع از حریم نوار غزه بیانیه و قطع‌نامه صادر کردند!

در حال حاضر نیز مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و دیگر مقامات ارشد قاره سبز در حال نوعی تصویرسازی دروغین در قبال مواضع صهیونیستی خود هستند.

اساسا پا گرفتن جریان موسوم به صهیونیسم مذهبی به رهبری اسموتریچ مدیون سران کشورهای اروپایی است و برای اثبات این ادعا کافی است به لابی قوی و بدون مزاحمت این جریان در پارلمان‌های اروپایی و حتی احزاب سنتی فرانسه و آلمان اشاره شود.

مقامات اروپایی در حالی مشغول صدور بیانیه علیه اظهارات ضد فلسطینی اسموتریچ هستند که به هم‌زمان، رفت و آمد پنهان و آشکار وابستگان اسموتریچ به پارلمان‌های کشورهای اروپایی ادامه دارد. این همان تناقض وقیحانه‌ای است که اروپایی‌ها حیات سیاسی خود را در سایه آن تعریف کرده‌اند!

پایان پیام/ت

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول