اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

انتقاد امام جمعه خرم‌آباد از روزه‌خواری و هنجار شکنی‌های فرهنگی/ مسوولان استانی بدنبال تحقق شعار سال باشند

امام جمعه خرم‌آباد خواستار رسیدگی دستگاه‌های متولی در جلوگیری و برخورد با روزه خواری و هنجار شکنی‌ها فرهنگی شد و گفت: حرمت ماه رمضان باید رعایت شود و دستگاه‌های متولی، اصناف و اماکن به این موضوع توجه کنند.

انتقاد امام جمعه خرم‌آباد از روزه‌خواری و هنجار شکنی‌های فرهنگی/ مسوولان استانی بدنبال تحقق شعار سال باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های نماز جمعه این شهر ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو و ماه مبارک رمضان، بیان کرد: تغییر و تحول حال روحی و معنوی از ویژگی‌های مشترک ماه رمضان و سال نو است و همه باید از این ایام بهره ببریم.

وی به سخنرانی مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی و نام گذاری شعار سال بعنوان مهار تورم و رشد تولید اشاره کرد و افزود: اینکه بیش از یک دهه است که شعار اقتصادی از سوی رهبر معظم انقلاب اعلام می‌شود رهنمودی است که در جلوی مسوولان ما قرار می‌گیرد که بایستی مردم ما با برنامه‌ریزی و تدبیر از این چالش و مشکلات معیشتی رهایی یابند.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد گفت: هم قوای سه گانه در کشور و هم مسوولان استانی همه عزمشان باید مهار تورم و رشد تولید باشد، آن هم در استانی که در بحث تورم و بیکاری در این سالها در رتبه اول تا سوم بوده است.

وی تاکید کرد: از امروز از مسوولان استانی و کشوری می‌خواهیم که با همت و تلاش مضاعف حرکت خود را با طرح و برنامه و تدبیر با اقدامات صحیح پیش ببرند تا آینده روشن برای کشور و استان رقم بخورد.

شاهرخی خاطرنشان کرد: از تلاش‌هایی که تا کنون انجام شده تشکر می‌کنیم اما استان ما الان در وضعیت مطلوبی نیست و بایستی دولت و ملت همه دست در دست هم دهند تا تحول همراه با جهش در استان ما رقم بخورد.

وی خواستار اقدام و عمل و پرهیز از کارهای ظاهری شد و افزود: بنر زدن و کارهایی که جنبه ظاهر سازی دارد باید از این امور پرهیز کرد.

امام جمعه خرم‌آباد در ادامه بر توجه به برنامه‌های فرهنگی و دینی در مساجد اشاره و تصریح کرد: در این مقطع از زمان که کشور مورد تهاجم فرهنگی و دینی است مساجد نقش مهمی دارند.

وی همچنین از اقدامات انجام شده از سوی دستگاه‌های فرهنگی، اجتماعی انتظامی و امنیتی برای استقبال از مسافران نوروزی تشکر کرد و گفت: مقرر شد در ستادهای نوروزی تغذیه فروشانی همچون سال‌های گذشته خدماتی را به مسافرانی که نمی‌توانند روزه بگیرند به صورت محدود و توجه به حرمت ماه مبارک رمضان ارائه دهند.

وی همچنین از ناهماهنگی در بین برخی دستگاه‌های مسوول در ستاد نوروزی و رعایت نشدن شئون فرهنگی گلایه کرد و گفت: آنچه روز اول رمضان اتفاق افتاد ما ناهماهنگی بین دستگاهی مشاهده کردیم و اتفاقاتی رخ داد که شایسته بازگویی نیست.

وی از عدم رعایت حرمت ماه مبارک رمضان در برخی غرفه‌های نوروزی گلایه نمود و گفت: سازمان یا دستگاهی که در جلسات حضور داشته نمی‌شود خودش غرفه‌هایی داشته باشد که در طول روز اقدام به فروش اغذیه کنند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان همچنین از پخش نغمه‌ها و آهنگ‌های محرک در فضاهای گردشگری و غرفه‌های نوروزی که ایجاد هیجان کاذب می‌کنند انتقاد کرد و افزود: بنابراین مسوولان ستاد نوروزی باید تشکیل جلسه داده و مانع بروز ناهنجاری‌های و اقدامات ضد ارزشی که در تالارها، تفرجگاه‌ها و دیگر اماکن رخ می‌دهد شوند و تذکر لسانی بدهند.

وی حضور و فعالیت آخرین به معروف و نهی کنندگان از منکر را مثمر ثمر دانست و یادآور شد: نیروی سخت کوش انتظامی هر جا که آمرین به معروف و نهی کنندگان از منکر وجود دارند یک نفر با بیشتر مستقر کند.

شاهرخی از فعالیت آمرین به معروف و نهی کنندگان از منکر تشکر کرد و گفت: با هماهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر به جمعیت آمرین به معروف و نهی کنندگان از منکر افزوده شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: هر از چندگاهی شاهد پخش کلیپ‌های ناهنجار در فضای مجازی هستیم و لذا اگر تذکر لسانی موثر نبود اقدام قانونی با هماهنگی قضایی و انتظامی با هر کسی که تخلف کرد صورت گیرد.

امام جمعه خرم‌آباد خواستار رسیدگی دستگاه‌های متولی در جلوگیری و برخورد با روزه خواری و هنجار شکنی شد و گفت: حرمت ماه رمضان باید رعایت شود و دستگاه‌های متولی، اصناف و اماکن به این موضوع توجه کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول