اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مدودف: درگیری قدرت‌های اتمی برنده نخواهد داشت

معاون شورای امنیت روسیه گفت برتری ادعایی واشنگتن بی‌معنی است، زیرا هر گونه درگیری جدی بین قدرت‌های هسته‌ای هیچ برنده‌ای نخواهد داشت.

مدودف: درگیری قدرت‌های اتمی برنده نخواهد داشت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دیمیتری مدودف معاون شورای امنیت روسیه گفت هر گونه درگیری جدی بین قدرت‌های هسته‌ای پیشرو در جهان، بدیهی است که هیچ برنده‌ای نخواهد داشت، بنابراین مقایسه قدرت ارتش‌های روسیه و آمریکا بیهوده است. 

این مقام ارشد روس به رسانه‌های روسیه گفت: پیامدهای یک جنگ اتمی وحشتناک خواهد بود که این که بگوییم کدام ارتش اول و کدام دوم بود را غیرممکن می‌کند. 

وی با بیان این که توانمندی یک نیروی نظامی با نتایج کارزارهای آن سنجیده می‌شود، افزود: ارتش آمریکا حداقل در دوره زمانی که واقعاً روی زمین می‌جنگید اولین در جهان محسوب می‌شد که در طول جنگ ویتنام اینطور بود.

مدودف در ادامه تصریح کرد (البته) خود این درگیری عادلانه نبود و کشتار مردم ویتنام که هیچ ارتباطی با درگیری نداشتند را شامل می‌شد و آمریکا به خاطر آن هیچ وقت در جایگاه پاسخگویی قرار نگرفت. 

وی در ادامه گفت: اقدام نظامی روسیه در اوکراین متفاوت است زیرا ما برای مردم خود و در سرزمین خود می‌جنگیم. حریف واقعی مسکو رژیم نازی در کی‌یف نیست بلکه ناتو با ۳.۶ میلیون نیرو و اقتصادی با جمعیت ۸۰۰ میلیونی است که وسایل نقلیه، تسلیحات و پول در اختیار کی‌یف قرار می‌دهد. 

رئیس‌جمهور پیشین روسیه افزود: «آن‌ها قطعا در این درگیری ترکیبی مشارکت دارند و حتی آن را مخفی هم نمی‌کنند». مدودف توضیح داد که هدف روسیه تضمین امنیت خود است و هشدار داد آماده است تا زمان لازم ادامه دهد. او گفت: اگر لازم باشد به کی‌یف برسیم، این کار را خواهیم کرد. اگر لازم است به لویو برسیم، همینطور. هر چیزی که برای از بین بردن این آفت لازم باشد (انجام خواهد شد).

 پیش‌تر، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه در نشستی درباره خطر درگیری اتمی هشدار داد. وی گفت: نمی‌خواهم وارد این بحث شوم که آیا امروز احتمال مناقشه اتمی زیاد است، اما در هر صورت این احتمال بالاتر از هر چیزی است که ما در دهه‌های گذشته دیده‌ایم. 

ریابکوف تاکید کرد مسکو از مفاد کلیدیِ اعتقادی و سیاسی که تعهد آن به این نظر که جهان باید ایمن و عاری از تهدید هسته‌ای باشد، دور نمی‌شود.  

سیاستمداران و تحلیلگران سیاسی روس از زمان آغاز درگیری‌ها در اوکراین، مجموعه‌ای از اظهارات را مطرح کرده‌اند که نشان می‌دهد مسکو در صورت لزوم آماده استقرار زرادخانه هسته‌ای عظیم خود خواهد بود.

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول