اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

ضرورت توجه به کاهش تصدی‌گری دولت در اقتصاد و افزایش مشارکت مردم

امام جمعه دهاقان گفت: کاهش تصدی‌گری دولتی در اقتصاد، تعیین جایگزین برای صادرات نفت، تلاش برای حل مشکل وابستگی کشور به دلار، تلاش برای افزایش رشد اقتصادی، مشارکت دادن مردم در مسائل اقتصادی، افزایش تحرک در تجارت خارجی، کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان باید توسط مسؤولین مورد توجه خاص قرار بگیرد.

ضرورت توجه به کاهش تصدی‌گری دولت در اقتصاد و افزایش مشارکت مردم

به گزارش خبرگزاری فارس از دهاقان، حجت‌الاسلام اصغر رضوانی امام جمعه دهاقان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر دهاقان ضمن تبریک فرارسیدن سال جدید و ماه مبارک رمضان اظهار داشت: بهترین ثمره‌ای که انسان می‌تواند در طول عمر خود بگیرد، نزدیک شدن به خداوند است و چیزی بالاتر از آن نداریم. 

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی بیان کرد: هرکسی در سطح جایگاه خود باید به فرمایشات رهبری توجه کرده و نسبت به برنامه‌ریزی و عملیاتی کردن خواسته‌های ایشان اقدام کنند.

رضوانی با بیان این‌که در سالی که گذشت مهم‌ترین مسأله کشور اقتصاد و معیشت مردم بود بیان کرد: موضوع تورم بر سر شانه دهک‌های کم‌برخوردار سنگینی کرد؛ رهبری به این موضوع اشاره کردند و دولت هم باید به این مسأله توجه ویژه داشته باشد. 

امام جمعه دهاقان با بیان این‌که رهبری بر لزوم تبیین پیشرفت‌های کشور تأکید کردند، گفت: حمایت از تولید و احیای واحدهای تولیدی، افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان، رشد شاخص‌های اقتصادی مواردی بودند که رهبر معظم انقلاب نیز به عنوان اتفاقات مثبت سال گذشته از آن یاد کردند. 

وی بیان کرد: موضوعی که رهبر انقلاب در سخنرانی خود در حرم مطهر رضوی بیان کردند و برای همه خوشحالی و امیدواری را به همراه داشت؛ استحکام بنیه درونی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود، در طول عمر انقلاب خیلی‌ها تلاش کردند تا مردم را از پای در آوردند و از اعتقادات خود دور کنند ولی  نتوانستند و قطعا از این پس هم تیرشان به سنگ خواهد خورد. 

رضوانی افزود:  پیشرفت‌هایی که علی‌رغم تحریم‌ها و تمامی محدودیت‌ها، در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حاصل شده است، بسیار ارزشمند و موجب امیدواری است. 

امام جمعه دهاقان گفت: رهبری ضعف‌هایی را مطرح کردند که باید حتما به آن توجه شود؛ کاهش تصدی‌گری دولتی در اقتصاد، تعیین جایگزین برای صادرات نفت، تلاش برای حل مشکل وابستگی کشور به دلار، تلاش برای افزایش رشد اقتصادی، مشارکت دادن مردم در مسائل اقتصادی،  افزایش تحرک در تجارت خارجی، کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان، قانون‌گذاری‌های درست در مجلس باید توسط مسؤولین مورد توجه خاص قرار گیرد. 

وی با تأکید بر لزوم تعصب بر روی کالاهای تولیدی داخل کشور گفت: وقتی رهبر انقلاب این چنین از تولید داخلی دفاع می‌کنند باید تولیدکننده‌ها هم غیرت به خرج دهند و کیفیت تولیدات خود را بالا ببرند تا مردم هم رغبت خرید داشته باشند. 

رضوانی همچنین تصریح کرد: باید به موضوع گذشت و بخشش در مشکلات خانوادگی توجه ویژه داشته باشیم، بعضی از اختلافات و مسائلی که در بین خانواده‌ها ایجاد می‌شود هیچ دلیل عقلانی و منطقی ندارد، اگر گذشت و بخشش وجود داشته باشد خیلی از آسیب‌های اجتماعی و مشکلات پیش نمی‌آید. 

امام جمعه دهاقان خطاب به رئیس جمهور بیان کرد: به دغدغه‌های رهبری و مردم در مورد اقتصاد توجه کنید و  اگر کسی از وزرا و مسؤولین دولتی، توان حل مسائل و وظایف خود را ندارد رودربایستی نکنید و نسبت به عزل و جایگزین کردن گزینه بهتر اقدام کنید. 


انتهای پیام/۶۳۱۲۲/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول