اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

فارس من| حرکت خودجوش مردمی برای مقابله با بی‌حجابی در دزفول/ ۴۰۰ نفر داوطلب تذکرِ لسانی به بدحجابان شدند

یک شهروند دزفولی گفت: بیش از ۴۰۰ داوطلب در شهرستان دزفول اعلام آمادگی کردند که به صورت کاملا مردمی در مراکز و مناطق شهر به بدحجابان تذکر لسانی دهند.

فارس من| حرکت خودجوش مردمی برای مقابله با بی‌حجابی در دزفول/  ۴۰۰ نفر داوطلب تذکرِ لسانی به بدحجابان شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مخاطبان فارس با راه‌اندازی کمپینی خواستار مقابله با بدحجابی در شهرستان دزفول شدند. این کمپین با عنوان « لزوم حمایت از حرکت‌های مردمی در دزفول برای مقابله با بدحجابی» در سامانه «فارس من» ثبت شده است.

گروه‌های خودجوش و مردمی داوطلب در شهرستان دزفول از مردم درخواست کردند تا نسبت به عدم رعایت شئونات اسلامی در شهر بی‌تفاوت نباشند. در عین حال از مسئولین مربوطه نیز تقاضا کردند تا از این حرکت‌ مردمی که برای مقابله با بدحجابی در دزفول شکل گرفته است، حمایت کنند.

 

تذکر لسانی گروه‌های مردمی به بدحجابان

یکی از شهرواندن دزفولی عضو گروه‌‌های مردمی تذکر لسانی به بدحجابان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: در این چند روزی که فراخوان صادر شده است بیش از ۴۰۰ نفر داوطلبانه اعلام آمادگی کردند که به صورت کاملا مردمی در مراکز و مناطق شهر به بدحجابان تذکر لسانی دهند.

وی با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی در زمینه حجاب و عفاف تصریح کرد: تا کنون این حرکت خودجوش مردمی بسیار موفقیت‌آمیز بوده است و حدود 90 درصد نیز نتیجه اصلاحی داشته است. البته معدودی از افراد با این طرح مقابله سازمان یافته داشتند.

حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی امام جمعه دزفول نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با انتقاد از عدم رعایت شئونات اسلامی اظهار کرد: مردم متدین و مومن دزفول نسبت به بدحجابی در فروشگاه‌های بزرگ این شهرستان گلایه دارند و لازم است که مقوله بدحجابی در این اماکن مدیریت شود.

امام جمعه دزفول بدحجابی در این فروشگاه‌ها را دهن کجی به ارزش‌های انقلاب و شهدا دانست و گفت: پلیس اماکن نیروی انتظامی با بدحجابان مماشات نکند و مر قانون را اجرا کند. این حرف دل مردم متدین و مومن دزفول است و مسوولان باید برای حرف دل مردم اهمیت قایل شوند.

 

گردشگران شوونات اخلاقی را رعایت کنند

وی در عین حال با بیان اینکه گردشگران باید شوونات اخلاقی و حجاب را رعایت کنند، گفت: ما ورود میهمانان نوروزی خرسندیم و امکانات نیز در اختیار آنها قرار می‌دهیم ولی در مقابل رعایت شوونات اخلاقی را مطالبه می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، در جنگ ترکیبی اخیر، دشمن کانون اصلی خانواده یعنی زنان را هدف گرفت. در همین راستا و در اهداف حمله ترکیبی دشمنان، کشف حجاب برخی از افراد سبب شد تا وضعیف عفاف و حجاب در جامعه شأن و منزلت یک کشور اسلامی نباشد.

در همین راستا طی ماه‌های اخیر نهادهای زیادی از جمله حوزه علمیه قم و سایر افراد و نهادها درخواست بهبود این وضعیت را از نهادهای مسئول داشته‌اند و کمپین‌های مردمی متعددی در سامانه «فارس من» برای مقابله با بدحجابی و عدم رعایت شئونات اسلامی و احیای امر به معروف و نهی از منکر و فرهنگ‌سازی در حوزه عفاف و حجاب تشکیل شده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول