اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

دانشگاه فنی و حرفه‌ای آماده تربیت دانشجویان کارآمد برای ورود به صنعت

رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای با بیان اینکه طی سال‌های گذشته کارخانجات و شهرک‌های صنعتی به شدت از نیروهای کارآمد خالی شده است، گفت: با توجه به اینکه نیروی جوان در سن کار در اختیار داریم برای تربیت این نیروها در زمینه ورود به صنعت آماده هستیم.

دانشگاه فنی و حرفه‌ای آماده تربیت دانشجویان کارآمد برای ورود به صنعت

عرفان خسرویان رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با اشاره به صحبت‌های بسیار مهم و راهبردی مقام معظم رهبری برای سال جدید مبنی بر تنظیم دو فاکتور مهار تورم و رشد تولید، گفت: مقام معظم رهبری هر دو فاکتور را با هم خواستند و تنظیم کردن این دو معیار نیاز به یک دقت جدی در سیاست‌گذاری، در بخش‌های پولی و بانکی و همچنین در بخش‌های صنعتی دارد.

رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای افزود: در حوزه پولی و بانکی و بحث مهار تورم به نظر می‌آید برای سیاست‌گذاری پولی صحیح با اختیارات تام نیاز است که از تعدد تصمیم‌گیری در حوزه سیاست‌‌های پولی و بانکی جلوگیری و تلاش شود منابع مالی بانک‌ها در قسمت واقعی تولید قرار بگیرد. 

خسرویان ادامه داد: شاید یکی از عمده‌ترین مسائل بسیاری از صنایع کشور که امروزه دست به گریبان آن هستندربحث تامین سرمایه در گردش است و بانک‌ها باید کمک کنند تا سرمایه در گردش تولید را برای بخش صنایع آماده کنند و همچنین این تسهیلات باید ارزان باشد.

رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای گفت: نرخ تسعیر ارز باعث می‌شود منابع سرمایه در گردش بسیار گران باشد و تاثیرش را روی بهای تمام شده تولید بگذارد؛‌ یعنی یکی از فاکتورهایی که تولید را دائماً با چالش و رکود مواجه می‌کند قطع قیمت تمام شده مواد اولیه است. 

وی گفت: اگر تولید به محل دقیق خودش در صنایع هدایت شود، می‌تواند رشد کند؛ بنابراین هر چه تولید رشد پیدا کند و شاهد تولید بیشتری باشیم بهای تمام شده کالا و خدمات هم قاعدتاً کاهش پیدا می‌کند و مردم کاهش تورم را محسوس‌تر در زندگی‌شان احساس می‌کنند.

خسرویان اضافه کرد: در حوزه صنعت، رشد تولید نیاز به برنامه‌ریزی‌های دقیق در برنامه‌ریزی تولید و به‌روزرسانی ماشین‌آلات، فناوری‌ها و تأمین منابع انسانی سطوح فکری در صنایع دارد. ما در دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای بحث نیروی انسانی در صنایع برنامه‌ریزی کرده‌ایم و در تأمین صنایع انسانی مورد نیاز صنعت آمادگی لازم را داریم. 

رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای گفت: کارخانجات و شهرک‌های صنعتی به شدت از نیروهای کارآمد و تکنسین خالی شده و ما در چند سال گذشته زنجیره‌های پیچیده صنعتی در کشور نیروی انسانی مورد نیاز را وارد نکردیم. دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای با توجه به اینکه نیروهای جوان و در سن کار در اختیار دارد می‌تواند این نیروها را برای زنجیره‌های پیچیده صنعتی و همه بخش‌های کشور در اقصی نقاط کشور تربیت کند و در اختیارشان قرار دهد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول