اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

زن و شوهر باید همدیگر را از گناه و معصیت حفظ کنند

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه همسران باید همدیگر را از معاصی و گناه حفظ کنند، گفت: لباس مایه آرامش است و همانگونه که لباس آرامش بخش است باید زن و مرد مایه آرامش همدیگر باشند و لباس همانگونه که عیوب انسان را می پوشاد زوجین باید عیوب همدیگر را بپوشانند.

زن و شوهر باید همدیگر را از گناه و معصیت حفظ کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی در دومین روز از ماه رمضان در ابتدای برنامه ترتیل خوانی عمومی قرآن کریم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: بر اساس آیات نورانی قرآن و معارف اسلام زن از جایگاه بسیار بالایی برخوردار و کرامت زنان از آیات قرآن قابل استفاده است.

وی افزود: خداوند زنان و مردان را مایه افتخار یکدیگر می داند و در آیه ۱۸۷ بقره خداوند می فرماید زنان و مردان لباس همدیگر هستند به همین خاطرهمانگونه که زنان زینت مردان هستند باید مردان نیز زینت زنان خود باشد و به گونه ای زندگی کنند که به وجود همدیگر افتخار نمایند.

سخنران حرم بانوی کرامت گفت: لباس باید در طرح رنگ و جنس با انسان تناسب داشته باشد به همین خاطر همسران نیز باید هم کفو هم بوده و در شان همدیگر باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: طبق روایت اگر علی(ع) نبود فاطمه (س) آنقدر با عظمت بود که هیچ مردی هم تراز او به شمار نمی رفت.

حاج ابوالقاسم یادآور شد: لباس مایه آرامش است و همانگونه که لباس آرامش بخش است باید زن و مرد مایه آرامش همدیگر باشند و لباس همانگونه که عیوب انسان را می پوشاد زوجین باید عیوب همدیگر را بپوشانند.

وی خاطر نشان کرد: همانگونه که لباس از سرما و گرما انسان را حفظ می کند وجود همسران در کانون خانواده می تواند این کانون مهم را از آسیب ها حفظ نماید.

استاد حوزه علمیه در ادامه گفت: همسران در مقابل یکدیگر مسئول هستند و باید همدیگر را در مقابل آلوده شدن و معاصی حفظ نمایند.

وی افزود: کرامت زن در حکمی به نام حکم عده در آیه  ۲۲۸ سوره بقره ذکر شده است مبنی بر اینکه زنان زمانی که ازهمسران خود جدا می شوند باید درعده بمانند که این دستور برای حفظ کرامت زن است تا همانند کالایی بی ارزش محاسبه نشود.

سخنران حرم بانوی کرامت تاکید کرد: در دین اسلام تامین نفقه زن بر عهده مردان است و دین اسلام نسبت به حقوق زنان تاکیدات مهمی دارد به گونه ای که این حفظ کرامت زنان حتی در هنگام از طلاق نیز مورد تاکید اسلام واقع شده است و به مردان دستور داده شده یا باید به شکل مناسب مراقب زنان باشید و یا اگر قصد طلاق دارید باید به شکل مناسب جدا شوید و مرد حق ندارد زنان را برای آزار دادن نگاه دارد و طلاق ندهد.

وی در پایان گفت: وجود نفقه بر مردان یکی از احکام الهی است و حتی اگر زن ثروتمند باشد باز هم این نفقه بر عهده مردان است و اسلام مخالف اجبار نمودن زنان به کار است اما مخالف کار کردن زنان نیست.

پایان پیام/78023

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول