اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

داعش 15 سوری را در حماه سر برید

مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» خبر داد که گروه تروریستی داعش دست‌کم سر ۱۵ سوریه‌ای را در استان حماه از تن جدا کرد.

داعش 15 سوری را در حماه سر برید

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، عناصر گروه تروریستی داعش امروز جمعه در شرق استان حماه واقع در مرکز سوریه، جنایت تازه‌ای مرتکب شدند و ۱۵ نفر را سر بریدند.

مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» که نزدیک به معارضان است، گزارش داد، دستکم ۱۵ نفر به دست عناصر داعش در حماه سر بریده شدند. این افراد در حال جمع‌آوری قارچ دنبلان بوده‌اند.

دیدبان همچنین خبر داد که چهل نفر دیگر هم مفقود شده‌اند. این در حالی است که رسانه‌های رسمی سوریه هنوز درباره این جنایت، خبری نتشر نکرده‌اند.

این در حالی است که فعالیت‌ تروریست‌های داعش در مناطقی از سوریه از جمله حماه و بیابان‌های استان حمص در مرکز سوریه تا مثلث مرزی سوریه، عراق و اردن در مدت اخیر افزایش یافته و چندین اقدام تروریستی در این مناطق رخ داده است.

تروریست‌های داعش به شکل مستمر جاده‌ها را می‌بندند یا به اهالی روستاها شلیک می‌کنند. همزمان نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد اعضای بیشتری از داعش در مناطق «البوکمال» تا «المیادین» و «السخنه» در خاک سوریه در نزدیکی مرز عراق تا نزدیکی‌های منطقه التنف (معروف به منطقه ۵۵ کیلومتری)، جایی که پایگاه نظامی آمریکا قرار دارد، شروع به فعالیت کرده‌اند.

نکته قابل توجه اینکه پایگاه التنف و مناطق اطراف آن که محل فعالیت گروهک «مغاویر الثوره» (آموزش دیده آمریکا) است، مدت‌هاست که شاهد هیچ اقدام تروریستی از سوی داعش نبوده است. در حالی که کمی آن طرف‌تر که در کنترل ارتش سوریه قرار دارد، در کمتر از یک هفته شاهد دو حمله تروریستی بود.

در حمله اول که در میان توجه جهان به زلزله ترکیه بود، داعش به گروهی از اهالی بادیه‌نشین که در حال جمع‌آوری گیاهان محلی بودند، حمله کرد و چهار نفر را کشت. در حمله دوم نیز حداقل ۵۳ نفر از اهالی به دست داعش کشته شدند. (به نظر می‌رسد یکی از انگیزه‌های داعش از این حملات به دست آوردن گیاه محلی است که با قیمت گزافی خرید و فروش می‌شود).

به گفته منابع محلی، هر دو حمله در مسافت نزدیکی از پایگاه آمریکایی التنف و منطقه «۵۵ کیلومتری» در شرق روستای «السخنه» انجام شده بود که تردیدها درباره نقش‌آفرینی آمریکا یا گروهک‌های تحت امرش در این حملات شدت می‌یابد.

در این راستا منابع میدانی هم گفتند که به تازگی، چندین تحرک غیر عادی از نیروهای اشغالگر آمریکایی در منطقه ۵۵ کیلومتری رصد شده است. به گفته این منابع این تحرکات به طور عمده مربوط به انتقال تروریست‌ها از زندان‌های شمال شرق سوریه که در کنترل کردها قرار دارد به سمت پایگاه التنف می‌شود، داعشی‌ها پس از آزادی از این زندان‌ها در مناطق نزدیک به مواضع ارتش سوریه رها می‌شوند.

به عقیده آن‌ها آمریکایی‌ها نمی‌خواهند مسیرهای بین المللی میان عراق و سوریه روی آرامش را ببیند و در این راستا به تروریست‌های داعش تکیه می‌کنند. به گفته منابع نظامی سوریه ارتش این کشور نیز توانسته در مدت اخیر عاملان حمله را به دام انداخته و بسیاری از آن‌ها را از پا در آورد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول