اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

برداشت «بستل» از کوههای بشاگرد آغاز شد

برداشت گیلاس کوهی یکی از میوه های بومی شهرستان بشاگرد از کوههای مناطق مرتفع و سرد سیر این شهرستان آغاز شد.

برداشت «بستل» از کوههای بشاگرد آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بشاگرد، بستل یا همان « گیلاس کوهی» یکی از میوهای خاص در منطقه درابسر شهرستان بشاگرد است که هرساله در فروردین ماه از درختهای سرسبز در کوههای این منطقه برداشت می شود.

این میوه  مخصوص  که درخت آن در کوههای مرتفع بخش گوهران در روستاههای تیدر، بیورچ، بشنو، درشهر، ناشکی ،اوهکن یافت می شود، در هنگام برداشت، از روستاهای همجورا مردم برای برداشت در این مناطق حضور خواهند داشت.

میوه های برداشت شده از این در ختان علاوه بر مصرف مردم روستاها در برخی از اوقات به فروش و یا برای سوغات به شهرهای میناب ،رودان ،جاسک، بندرعباس جزیره کیش  ارسال می شود.

 

برخی از مردم این روستاها یکی از خاصیت این میوه را خون ساز بودن آن و برای درمان بیماری کم خونی بیان می کنند که تا کنون از نظر علمی تائید نشده است.

به گزارش فارس  در روستاهای ذکر شده در منطقه درابسر و در بخش گوهران  گیاهان خود رو گیاهی زیادی سبز می شود که برخی از آنها خاصیت داروئی و درمانی دارند و برخی دیگر نیز مردم از آنها در مصرف غذایی استفاده می کنند .

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول