اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

هزینه 2 هزار میلیاردی برای ایمنی راه‌های گلستان

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: در یکسال و نیم گذشته دولت سیزدهم بیش از ۲ هزار میلیارد تومان در حوزه مختلف راه‌ها از جمله زیرساخت‌های هوایی، دریایی، ریلی و جاده‌ای هزینه شده است.

هزینه 2 هزار میلیاردی برای ایمنی راه‌های گلستان

مهدی ملک در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به حوزه راه‌های استان گلستان داشته و در این راستا حجم خوب و زیادی از اعتبارات در حوزه راه‌های استان تخصیص پیدا کرده و استان گلستان به کارگاه بزرگ عمیلات عمرانی در حوزه راهسازی تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: در یکسال اخیر عملیات راهسازی در جاده‌های استان از غرب به شرق فعالیت داشته است و عملیات راهسازی در غرب گلستان از  مسیر جاده کردکوی تا بندرترکمن، بندر ترکمن تا گمیشان، بندر ترکمن به آق قلا به طول ۳۴ کیلومتر و بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان خاطرنشان کرد: همچنین مسیر جاده آق قلا به اینچه برون به طول ۱۳ کیلومتر در حال شانه سازی و ایمن سازی است‌ و مسیر جاده آق قلا به گنبدکاووس نیز به طول ۳۵ کیلومتر در حال انجام است.

وی ادامه داد: عملیات راهسازی در تمامی بزرگراه‌های استان از بندرگز، گرگان، پارک ملی گلستان و همچنین ۲۰ کیلومتر جاده خوش ییلاق و مسیر جاده رامیان تا شاهرود فعال بوده و در مجموع بیش از ۱۶۰ کیلومتر از راه‌های استان با همکاری اداره کل راه و شهرسازی، راهداری و شرکت ساخت و توسعه زیربنایی کشور در حال عملیات راهسازی است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان خاطرنشان کرد: یکسال و نیم اخیر بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان در حوزه‌های راه‌های دریایی، زیرساخت‌های هوایی در فرودگاه‌ها، ریلی و جاده‌ای از محل منابع استانی و ملی هزینه شده است.

ملک گفت: این حجم اعتبارات در حوزه راه‌های استان بی‌سابقه بوده و رشد ۶ برابری نسبت به چهار سال دولت دوازدهم داشته است.

وی با اشاره با آغاز زودهنگام سفرهای نوروزی امسال با توجه به تقارن نوروز ۱۴۰۲ با ماه مبارک رمضان بیان کرد: آغاز سفرهای نوروزی امسال از ۲۳ اسفندماه تا ۱۵ فروردین اعلام شده و بر همین اساس از همه مسافران و مردم عزیزی که در مسیر استان گلستان تردد می‌کنند تقاضا داریم با توجه به حجم عظیم عملیات راهسازی و ایمن سازی راه‌های استان نسبت به ۲۰ سال اخیر، با سرعت مطمئنه حرکت کنند تا در ایام نوروز دچار حوادث برای خود و خانواده نشوند.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با اشاره به پویش همراهان سفر ایمن در ایام نوروز گفت: وزارت راه و شهرسازی تاکید ویژه بر ایمن سازی جاده‌ها و شاد بودن کاربران جاده‌ای داشته و بر همین اساس پویش همراهان سفر ایمن در قالب ۱۰۰ ایستگاه در مسیر جاده‌های کشور با هدف برنامه‌های مداخله‌ای در راستای ایمنی مسافران تدارک دیده شده است.

ملک بیان کرد: از این تعداد چهار ایستگاه شامل ورودی استان گلستان از سمت مازندران در بندرگز، محور اصلی مرکز استان در گرگان، محور گرگان به اینچه برون و محور پارک ملی گلستا راه اندازی شده است.

وی اضافه کرد: در این ایستگاه‌ها تاکید وزارت راه و شهرسازی مبنی بر دو ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه استراحت اجرا می‌شود و در کنار توزیع بسته‌های آموزشی و بروشور در ساعات خاص برنامه‌های مفرح و شادی برای کاربران جاده‌ای در این ایستگاه‌ها اجرا می‌شود.

وی گفت: اداره کل راه و شهرسازی سفر شاد و ایمنی را برای تمام مسافران آرزو می‌کند و از همه رانندگان استانی و خارج از استان انتظار دارد تا در این ایام در جاده‌ها با حداقل سرعت مطمئنه رانندگی کنند تا سفری شاد، ایمن و سلامت برای خود و خانواده‌هایشان رقم بزنند.
انتهای پیام/۸۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول