اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

فلاحی‌راد: ضمانت می‌دهم از میانه قهرمان المپیک تحویل دهم

مربی سازنده تکواندو شهرستان میانه گفت: حضور در المپیک هدف تکواندوکاران میانه نبوده و حاضرم امضا دهم که در دو دوره آینده قهرمان المپیک از میانه خواهد بود.

فلاحی‌راد: ضمانت می‌دهم از میانه قهرمان المپیک تحویل دهم

حسن فلاحی‌راد در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس از تبریز، اظهار داشت: سالی که گذشت برای تکواندو آذربایجان‌شرقی سالی خوب و موفقیت‌آمیز بود که در راس آن می‌توانم به نایب قهرمانی تیم مس سونگون در لیگ برتر تکواندو اشاره کرد.

وی با تشکر از رسول خطیبی و باشگاه مس سونگون بابت حمایت از تکواندو آذربایجان‌شرقی، تصریح کرد: روند تیم تکواندو مس سونگون تا پیش از مسابقات جهانی خوب بود، اما به دلیل تعداد بالای ملی‌پوش یک بازی ما معوقه شد و این بازی را انداختند روز مسابقات با مس کرمان و نفت زاگرس که هر دو از تیم‌های خوب و پرمهره لیگ برتر بودند. بعد از پیروزی برابر این دو حریف و پیش از بازی با تیم پالایش نفت آبادان 3 بازیکن ما مصدوم شد و من ناچار شدم جایگزین استفاده کنم و برابر نفت آبادان با نتیجه نزدیک مغلوب شدیم و بعد از این بازی آبادانی‌ها به خودباوری رسیده و مدعی قهرمانی شدند.

فلاحی‌راد گفت: بعد از این شکست، تمامی حریفان خود را با اقتدار بردیم و حتی تیم شهرداری ورامین که در پایان قهرمان لیگ شد، با نتیجه 7 بر یک شکست دادیم که در تاریخ لیگ برتر سابقه نداشت که تیم قهرمان چنین شکستی را در کارنامه داشته باشد. اما تنها با اختلاف یک برد انفرادی، قهرمانی را واگذار کردیم.

وی یادآور شد: امسال با جذب یکی، دو تکواندوکار تیم را تقویت کرده و فقط با هدف قهرمانی در لیگ برتر حضور خواهیم یافت.

ضمانت می‌دهم قهرمان المپیک تحویل دهم

فلاحی‌راد را با معرفی تعداد زیادی تکواندوکار ملی‌پوش یاد می‌شود. وی در مورد آخرین وضعیت شاگردانش تصریح کرد: میرهاشم و امیرمحمد بخشی 10 فروردین عازم مسابقات گرنداسلم چین می‌شوند و اگر در آنجا موفق به کسب مدال طلا شوند، شانس حضورشان در المپیک افزایش می‌یابد.

در مسابقات جهانی تکواندو هم وزن پنجم و ششم میرهاشم حسینی و امیرمحمد بخشی از میانه هستند.

سال گذشته رادین زینالی از میانه در رده نونهالان موفق به کسب طلا مسابقات آسیایی و جهانی شده و یکی از آینده‌داران این رشته از میانه است. صدرا مقدمی که در رده نونهالان حضور داشت را امسال در رده بزرگسالان بهش میدان خواهم داد و نظری هم از تکواندوکاران آینده‌دار استان است.

فلاحی‌راد متذکر شد: در المپیک 2024 قطعا تکواندوکاری از میانه در المپیک حضور خواهد داشت و خیلی برای کسب مدال در پاریس امیدوارم و علاوه بر آن نسلی را در حال آموزش هستم که الان 10، 11 سال دارند در المپیک 2028 موفق به کسب مدال طلا شوند.

فلاحی‌راد در مورد سعید رجبی هم گفت: وی قول داده از ابتدای سال تمریناتش را آغاز کند و اگر دل به تمرین دهد قطعا می‌تواند در وزن هشتم نماینده تیم ملی در بازی‌های آسیایی باشد. سعید در وزن هشتم به هیچ‌کس رحم نمی‌کند اما من مشکلات وی و سایر تکواندوکاران را درک می‌کنم.

تفاوت تکواندو با والیبال و کشتی در چیست

مربی نامدار تکواندو کشور از تفاوت بین رشته‌ها گلایه‌مند است و سخنش را اینچنین ادامه می‌دهد: الان 10 سال است طوماری امضا کردیم برای قهرمانان تکواندو میانه زمینی اهدا شود اما هنوز موفق نشدیم این زمین ها را تحویل دهیم. خوب این قهرمانان با چه انگیزه‌ای به ورزش و تمرینات خود ادامه دهند. قبلا بابت مدال جهانی و آسیایی سکه می‌دادند اما الان معادل نقدی سکه به قیمت دولتی داده می‌شود که مبلغ زیادی نمی‌شود. بالاترین مبلغ قرارداد تکواندوکاران در لیگ 300 میلیون است امروز با این مبلغ پراید صفر نمی‌دهند. چطور انتظار داریم با این وضعیت تکواندوکاران‌مان به ورزش خود ادامه دهند. الان قرارداد کشتی‌گیران ملی‌پوش 3 میلیارد است، والیبالی‌ها را 4 میلیارد شنیدم و فوتبال هم که سقف قرارداد ندارد. تکواندو همیشه در مسابقات آلمپیک و جهانی مدال می‌آورد، نیاز به حمایت و توجه بیشتر دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جا دارد از زحمات آقای رسول خطیبی مدیر عامل باشگاه مس سونگون و آقای رنجبرپور رئیس هیات تکواندو استان آذربایجان‌شرقی تشکر نمایم که با زحمات این عزیزان تیم تکواندو مس سونگون شکل گرفته و امیدواریم امسال قهرمانی لیگ برتر تکواندو را بر افتخارات باشگاه مس سونگون بیافزاییم.

انتهای پیام/60017/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول