اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

اجرای آزمایشی طرح پرداخت حق بیمه بیکاران به بنگاههای اقتصادی در سیستان و بلوچستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان از آغاز اجرای آزمایشی طرح پرداخت حق بیمه بیکاران به بنگاههای اقتصادی در این استان خبر داد.

اجرای آزمایشی طرح پرداخت حق بیمه بیکاران به بنگاههای اقتصادی در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حامد آرامش در جلسه بررسی طرح آزمایشی پرداخت حق بیمه بیکاران گفت: با ابلاغ دستورالعمل طرح پرداخت حق بیمه بیکاران به بنگاههای اقتصادی (بخص خصوصی و تعاونی)، این طرح بطور آزمایشی در ده استان کشور از جمله سیستان و بلوچستان شکل اجرایی به خود گرفت.

وی اظهار داشت: این دستورالعمل در راستای اجرای بند(9) مصوبات هشتاد و سومین جلسه شورای عالی اشتغال مورخ 3/8/1401 با هدف ایجاد اشتغال و بند الف تبصره (18) قانون بودجه سال 1401 در راستای ترغیب و تشویق کارفرمایان کارگاههای تولیدی و خدماتی به استفاده از نیروی کار جدید ( کارجویان سه دهک درآمدی اول) ، تهیه و ابلاغ از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مرحله اول به تعدادی از استان ها ابلاغ شد.

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال سیستان و بلوچستان ادامه داد: بر اساس این دستورالعمل، افراد دارای سن 18 تا 45 سال متعلق به سه دهک اول درآمدی که از زمان ابلاغ این دستور در یکی از کارگاه¬ها و مؤسسات مشمول، بکارگمارده شوند وجهی معادل حق بیمه سهم کارفرما بعلاوه 3 درصد سهم بیمه بیکاری ( جمعا به میزان 23 درصد حداقل دستمزد تعیین شده از سوی شورایعالی کار) است که به صورت ماهانه از سوی دولت به حساب کارفرما واریز می شود.

آرامش گفت: نیروی کار جدید برای اینکه در دایره شمول طرح قرار گیرد باید، متعلق به سه دهک اول درآمدی باشد؛ توسط سازمان ها  و نهادهای حمایتی تحت پوشش نباشد؛ فاقد منابع درآمد رسمی باشد؛ فاقد مستمری بازنشستگی باشد؛ دارای بعد خانوار4 نفر به بالا باشد؛ دارای سن 18 تا 45 سال  و سوابق بیمه تأمین اجتماعی حداکثر 36 ماه باشد.

وی تاکید کرد: همچنین کارفرمایانی در طرح پرداخت حق بیمه بیکاران به بنگاههای اقتصادی احراز خواهند شد که دارای مجوز فعالیت از مراجع رسمی کشور و کد بیمه کارگاهی باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان یادآور شد: نیروی کار و کارفرما باید برای استفاده از شرایط این طرح در سامانه مشوق بیمه کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نشانی https://moshavegh.mcls.gov.ir/  نام نویسی کنند.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول