اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آمریکا: موضع ما در قبال نظام سوریه تغییر نکرده است

وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به گزارش‌های اخیر رسانه‌ها درباره عادی‌سازی قریب‌الوقوع روابط ریاض و دمشق، گفت که موضع آمریکا در قبال سوریه تغییر نکرده است.

آمریکا: موضع ما در قبال نظام سوریه تغییر نکرده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه آمریکا، شامگاه جمعه، به گزارش‌ها درباره عادی‌سازی قریب‌الوقوع روابط سوریه و عربستان واکنش نشان داد.

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفت‌و‌گو با شبکه «الحره» با بیان این‌که موضع آمریکا در قبال سوریه «تغییر نکرده است»گفت: «ما با نظام اسد روابط خود را عادی‌سازی نمی‌کنیم و در شرایط عدم حصول پیشرفت حقیقی و دائم برای دستیابی به یک راهکار سیاسی سازگار با قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت، دیگران را نیز به عادی‌سازی روابط [با دمشق] تشویق نخواهیم کرد».

منابع خبری اخیرا گزارش دادند که عربستان سعودی به زودی روابط خود را با سوریه عادی‌سازی خواهد کرد. خبرگزاری «اسپوتنیک» به نقل از منابع آگاه خبر داده بود که «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه سعودی پس از عید فطر به دمشق سفر خواهد کرد.

این رسانه روسی گزارش داده بود که احتمالا عربستان سعودی طی ماه مبارک رمضان پس از پایان هماهنگی‌های لازم  اقدام به بازگشایی کنسولگری خود در دمشق بکند.

اسپوتنیک همچنین اشاره کرد که دیدارهایی در سطح دیپلماتیک، نظامی و اطلاعاتی بین مقامات سوری و سعودی صورت گرفته، به‌نحوی که چندین هیأت از سوریه به ریاض سفر کرده‌اند و طرف مقابل نیز چندین هیأت طی یک سال گذشته به دمشق اعزام کرده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول