اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

مسئولان عقب ماندگی‌های فرهنگی و تربیتی دهه ۹۰ را جبران کنند

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اماکن آموزشی باید به مراکز معنوی تبدیل شوند و متولیان این مراکز باید انسان های صالحی باشند تا تربیت غربی ترویج نشود و آسیب ها اجتماعی متوجه نوجوانان نشود، مسئولین هم باید عقب ماندگی‌های تربیتی و فرهنگی دهه 90 را جبران کنند.

مسئولان عقب ماندگی‌های فرهنگی و تربیتی دهه ۹۰ را جبران کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین حاج ابوالقاسم در سومین روز از ماه رمضان در ابتدای  برنامه ترتیل خوانی عمومی قرآن کریم که در شبستان امام خمینی(ره) آستان حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، گفت: خداوند در آیات سوره آل عمران به ماجرای یک مادر مومن، فداکار و ایثارگر که یگانه فرزند خود را نذر خدا می‌کُند، از او دل می‌کَند و او را به عنوان خادم بیت‌الله راهی خانه خدا می‌کند، اشاره دارد.

سخنران حرم بانوی کرامت گفت: در انقلاب اسلامی از این مادرها و پدرها زیاد داشتیم که فرزندان خود را برای یاری دین خداوند نذر می کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: نذر نمودن فرزندان برای یاری دین خدا و زمنیه سازی خدمت فرزندان در مسیر قرآن و دین و فراهم نمودن زمینه برای سربازی حضرت ولی عصر(عج) بسیار مهم است.

حاج ابوالقاسم یادآور شد: نامگذاری نیکو بر فرزندان درآیه  ۳۶ سوره مبارکه آل عمران از دیگر نکات مهم در مسائل تربیت است.

وی خاطر نشان کرد: وقتی مادر حضرت مریم(س) فرزندش به دنیا آمد و متوجه شد که دختر است همین دختر را نذر بیت الله نمود و نام او را مریم گذاشت که مریم به معنای بانوی پارسا و عفیفه است که نشان از نامگذاری نیکو است.

استاد حوزه علمیه در ادامه گفت: تلاش جهت تربیت معنوی فرزند بسیار مهم است چرا که مادر حضرت مریم(س) از خداوند در خواست می کند که فرزندش از شر شیاطین در امان باشد.

وی افزود: وظیفه والدین این است که فرزندان خود را به درستی تربیت نمایند و اسم نیکو بگذارند و قرآن به فرزند تعلیم بدهند تا فرزند در پناه قرآن قرار گیرد.

حاج ابوالقاسم تاکید کرد: فراهم نمودن محیط مناسب در راستای تربیت از نکات آیه ۳۷ سوره آل عمران است چرا که حضرت مریم(س) به یک محیط مذهبی سپرده می شود و حضرت زکریای پیامبر کفیل تربیت حضرت مریم(س) می شود.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطر نشان کرد: از مهم ترین وظایف والدین فراهم نمودن محیط مساعد و مناسب برای تربیت است و مدرسه و دانشگاهی که در آن تحصیل می کند در تربیت فرزند بسیار موثر است.

وی افزود: اماکن آموزشی باید به مراکز معنوی تبدیل شوند و متولیان این مراکز باید انسان های صالحی باشند تا تربیت غربی ترویج نشود و آسیب ها اجتماعی متوجه نوجوانان نشود.

حاج ابوالقاسم تاکید کرد: مسئولین محترم هم باید عقب ماندگی های تربیتی و فرهنگی دهه ۹۰ را جبران نمایند.

وی در پایان گفت: طبق آیات سوره آل عمران،  یک دختر می تواند  درعالی ترین  مراتب ایمانی قرار بگیرد به گونه ای که هم کلام ملائکه و مادر یکی از انبیاء بزرگ الهی شود.

پایان پیام/78023

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول