اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

31 فروردین آخرین مهلت ثبت‌نام اتباع در سامانه اشتغال/حبس تا 91 روز برای کارفرماهای مجرم

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: اتباع افغانستانی شاغل در استان یزد تا 31 فروردین‌ماه مهلت دارند تا در سامانه مربوط به طرح تعیین وضعیت اشتغال اتباع ثبت‌نام کنند و در صورت عدم شرکت در این طرح از خدمات بعدی محروم و با آنان برخورد قانونی می‌شود.

31 فروردین آخرین مهلت ثبت‌نام اتباع در سامانه اشتغال/حبس تا 91 روز برای کارفرماهای مجرم

محمدرضا فلاحتی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از این استان، از آغاز اجرای طرح تعیین وضعیت اشتغال اتباع افغانستانی در استان یزد خبر داد و اظهار کرد: این طرح ویژه افاغنه شرکت‌کننده در طرح سرشماری سال ۱۴۰۱ بوده و هم‌زمان با ۱۴ استان دیگر در یزد نیز آغاز و تا ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ ادامه دارد.

وی افزود: بر اساس شیوه‌نامه اجرایی تعیین وضعیت اشتغال اتباع افغانستانی ارسالی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای اتباع ذکور دارنده برگه سرشماری و بازشماری سال ۱۴۰۱ معتبر تا ۳۱ مهرماه که در سنین ۱۸ تا ۶۰ سال باشند به مرحله اجرا گذاشته شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با تأکید بر اینکه اتباع مکلف به ثبت‌نام در سامانه کانون نوبت خارجی به نشانی kanoonnobat.ir هستند، گفت: اتباع مشمولی که در این طرح شرکت نکنند از خدمات بعدی محروم شده و با اتباع خاطی و کارفرمایان آن‌ها برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

وی اذعان کرد: جهت تأمین نیاز کارفرمایان متقاضی به خدمات اتباع خارجی و استفاده صحیح از توان نیروی کار و با هدف قانونمند نمودن اقامت و اشتغال آن‌ها، تعیین وضعیت شغلی اتباع فوق‌الذکر توسط هفت دفتر خدمات اقامت و اشتغال اتباع خارجی استان انجام می‌گیرد.

فلاحتی تصریح کرد: بر طبق قانون کارفرمایانی که اتباع خارجی بدون پروانه کار (کارت کار) را به خدمت گرفته و یا اتباع بیگانه را در فعالیتی به غیر ازآنچه در پروانه کار آن‌ها ذکرشده بکار گیرند، مجرم محسوب شده و به پرداخت جریمه شش میلیون و ۹۶۶ هزار و ۲۵۰ ریال برای هر روز به‌کارگیری غیرمجاز و همچنین مجازات حبس از ۹۱ تا ۱۸۰ روز محکوم می‌شوند.

پایان پیام/ف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول