اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

اختصاصی فارس| یوزپلنگ تلف‌شده در میامی «جوان، بالغ و ماده» بود/ بارداری یوز در دست بررسی است

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان گفت: یوزپلنگ تلف‌شده در میامی «جوان، بالغ و ماده» بود و بارداری این یوز در دست بررسی است.

اختصاصی فارس| یوزپلنگ تلف‌شده در میامی «جوان، بالغ و ماده» بود/ بارداری یوز در دست بررسی است

بهرام‌علی ظاهری، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: هم‌اکنون بررسی‌های اولیه روی لاشه یوزپلنگ ایرانی تلف‌شده در جاده میامی به پایان رسید و مشخص شد که این یوز، «ماده» بوده است.

وی تصریح کرد: یوز تلف‌شده حدود سه سال سن دارد و جزو یوزپلنگ‌های «جوان» موجود در کشورمان محسوب می‌شود؛ لاشه این یوز برای بررسی‌های بعدی به سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور ارسال می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان ادامه داد: درباره بارداری این یوز ماده ایرانی باید بعد از بررسی‌های دقیق‌تر در سازمان حفاظت محیط‌زیست اعلام نظر کرد.

ظاهری در پاسخ به این پرسش که آیا این یوز تلف‌شده از یوزپلنگ‌های شناسایی‌شده در کشورمان بوده است یا خیر، هم گفت: بر اساس بررسی‌های اولیه، فعلاً این یوز از یوزهای شناسایی‌شده نبوده است؛ البته این امر نیازمند بررسی‌های بیشتر و خال‌یابی است.

وی تصریح کرد: این یوز در بررسی‌های اولیه جزو یوزپلنگ‌های ایرانی شناسنامه‌دار نبوده است؛ اما باز هم باید بررسی‌های بعدی انجام شود و متخصصان امر شناسایی یوزها این امر را تأیید کنند.

پایان پیام/2249/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول