اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

واکنش بسیج دانشجویی به حذف سهمیه دانشگاه صنعت نفت در آزمون استخدامی/ آقای وزیر دانشگاه صنعت نفت را به حاشیه نبرید!

مدیرانی که در دامن دانشگاه صنعت نفت رشد کرده و بر مسند قدرت نشسته‌اند فراموش کردند که نقش دانشگاه صنعت نفت در تشکیل هویت علمی و تخصصی آن‌ها چه بوده است.

واکنش بسیج دانشجویی به حذف سهمیه دانشگاه صنعت نفت در آزمون استخدامی/ آقای وزیر دانشگاه صنعت نفت را به حاشیه نبرید!

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه صنعت نفت نسبت به حذف ۱۵ درصدی سهمیه فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت در آزمون استخدامی وزارت نفت با صدور بیانیه‌ای واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است: دانشگاه صنعت نفت تنها نهاد علمی- آموزشی کشور است که از سال 1318 در جهت شکل گیری رابطه متقابل علمی- پژوهشی با صنعت نفت ایجاد شده است که به نوبۀ خود تا سال 1394 به عنوان یکی از موفق‌ترین الگوهای عملی در زمینۀ تحقق رابطه صنعت و دانشگاه است.

دانشگاهی که دانش آموختگانش در طول تاریخ پر فراز و نشیب صنعت نفت همواره طلایه‌داران و سربازان این صنعت بوده‌اند و با تقدیم ده‌ها شهید گلگون کفن از جمله شهید والا مقام محمد جواد تندگویان دین خویش را به انقلاب اسلامی ادا کردند.

مدیران فراموشکار

دانشگاهی که از دیرباز در بعد اجرائی و جغرافیایی در بطن صنعت نفت بوده و دانشجویان آن برای ایجاد آمادگی، شناخت و فعالیت، در شرایط دشوار آب و هوائی در مناطق نفت خیز صرفا در حوزه نفت و گاز و برای رفع نیاز وزارت نفت پرورش یافته و به تحصیل پرداخته‌اند. چه بسیار مدیرانی که از دامن این دانشگاه رشد کرده و بر مسند قدرت نشسته‌اند اما متاسفانه فراموش کردند که نقش دانشگاه صنعت نفت در تشکیل هویت علمی و تخصصی آن‌ها چه بوده است.

 بدنه وزارت نفت در سال‌های گذشته با بی تدبیری‌ها و بی مهری‌ها و با به آتش کشیدن سرمایه‌ی انسانی خود که محور توسعه هر سازمانی می‌باشد، به جای پیشرفت در حوزه نفت و گاز کشور، به مسیر تاریکِ پسرفت سوق داده شده است و امروز سخن اصلی ما نه از گذشته بلکه در مورد آینده این صنعت حیاتی است.

حذف سهمیه دانش‌آموختگان دانشگاه صنعت نفت

اکنون وزارت نفت پس از گذشت بیش از یک دهه، اقدام به برگزاری آزمون استخدامی کرده است، اقدامی که به نوبه خود قابل تقدیر بوده و موجب ورود نسل جوان و پرانگیزه به این صنعت راهبردی خواهد شد، اما نکتۀ قابل توجه در برگزاری آزمون این است که سهمیه مخصوص دانش‌آموختگان دانشگاه صنعت نفت حذف شده است.

جناب آقای وزیر! آیا به خاطر دارید در روزی که برای کسب رای اعتماد در مجلس شورای اسلامی حضور یافتید وعده "ارتقا و اثر بخشی دانشگاه صنعت نفت" را دادید؟ جناب آقای وزیر! این بود حمایت هایی که از دانشگاه صنعت نفت قرار بود، صورت گیرد؟

متاسفانه اکنون با گذشت بیش از یک سال و نیم از فعالیت وزیر دولت مردمی در این وزارتخانه، هیچ گونه فعالیت جدی و مهمی جهت عمل به این وعده‌ها دیده نشده است و شرایط دانشگاه با دوره قبل از تفاوت چشمگیری نداشته است.

وزیر نفت به دانشگاه صنعت نفت بی‌توجه است

آقای وزیر!  در طول این مدت علی‌رغم وجود سفرهای چندین و چندباره به استان خوزستان و با وجود دعوت های متعدد دانشجویان، یکبار هم افتخار حضور در این دانشگاه را که دانشگاه خودتان است و شما رئیس هیات امنای آن هستید، نداده‌اید. نه تنها شما که معاونین شما هم اینگونه عمل کرده‌اند.

این در حالی است که بسیاری از وزاتخانه‌ها و سازمان‌ها در سطح کشور اقدام به جذب و تربیت نیرو در دانشگاه های زیر نظر خودشان می‌کنند و در حد توان خود از دانشجویان آن دانشگاه ها حمایت مادی و معنوی انجام می‌دهند. اما وزارت نفت با وجود دارا بودن  مجموعه‌ای منسجم و متمرکز به نام دانشگاه صنعت نفت که بیش از هشتاد سال زیر نظر آن وزارت خانه و متناسب با نیازهای آن فعالیت نموده اکنون با بی‌توجهی و بی‌مهری تمام و عدم به کارگیری ظرفیتهای این دانشگاه آن را نادیده گرفته است.

آقای وزیر! این راهبرد غلط که دانشگاه صنعت نفت به حاشیه رانده شود و جایگاه خود را از دست بدهد در دولت گذشته اتخاذ شد و نتایج عملکرد فاجعه بار وزارت نفت در دولت گذشته بر کسی پوشیده نیست! نگذارید که روند تضعیف و به حاشیه راندن این دانشگاه ادامه پیدا کند.

اگر دانش آموختگان این دانشگاه و یک ساختار هدفمند آموزش و تربیت نیروی انسانی در وزارت نفت وجود نداشت، معلوم نبود که در این نبرد اقتصادی همه جانبه که بر کشور ما تحمیل شده است چه بلایی بر سر وزارت نفت به عنوان خط مقدم این نبرد نابرابر می آمد.

چرا دانش‌آموختگان نفت را به حاشیه می‌برید؟

 قطعا در صورت عدم اصلاح روند موجود و در حاشیه نگه داشتن و تضعیف این دانشگاه که محل تربیت انسان‌های بزرگی چون شهید تندگویان بوده است، وضعیت نابسامانی در زمینه نیروی انسانی مورد نیاز صنعت در آینده‌ای نه چندان دور پدید خواهد آمد. دانشجویان دانشگاه صنعت نفت  از هیچ تلاشی جهت پیشرفت و رشد این دانشگاه و صنعت نفت کشور فروگذار نکرده و نخواهند کرد و همواره آماده خدمت به ایران اسلامی و تلاش جهت سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

امید است مسئولین محترم وزارت نفت نیز در نگاه خود به این دانشگاه تجدید نظر اساسی نمایند و با فراهم آوردن زمینه لازم و اختصاص سهمیه درخور به دانشجویان صنعت نفت در آزمون پیش رو همچون سنوات گذشته، قدمی در جهت اصلاح اقدامات غلط گذشته بردارند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول