اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

دستور استاندار سمنان برای پیگیری مرگ یوز ایرانی در جاده میامی

استاندار سمنان به دنبال تلف شدن یک قلاده یوزپلنگ ایرانی در جاده میامی، دستور پیگیری فوری صادر کرد.

دستور استاندار سمنان برای پیگیری مرگ یوز ایرانی در جاده میامی

سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: در پی وقوع حادثه تلخ و تأسف‌آور تصادف یک قلاده یوزپلنگ ایرانی با خودروی عبوری در جاده میامی، به مسؤولان مرتبط دستور داده شد تا موضوع را با فوریت پیگیری کنند.

استاندار سمنان با ابراز تأسف به جهت از دست دادن یک قلاده یوزپلنگ ایرانی که از گونه‌های ارزشمند و در معرض انقراض محسوب می‌شود، به معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان و مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان دستور داد تا موضوع را با دقت بررسی کنند.

هاشمی با بیان اینکه صیانت از محیط‌زیست و حفاظت از گونه‌های حیات‌وحش یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم است و همه مسؤولان در این زمینه وظیفه بر عهده دارند، گفت: گونه باارزش یوز ایرانی باید حفظ شود و مسؤولان استان سمنان در این زمینه دغدغه‌مند هستند.

استاندار سمنان تصریح کرد: از همان دقایق اولیه اطلاع از این خبر تلخ، مراتب حادثه را با مسؤولان مرتبط پیگیری کردیم و دستورات لازم در این زمینه صادر شده است.

هاشمی با اشاره به خدمات‌رسانی همه‌جانبه و شبانه‌روزی به مسافران نوروزی بیان کرد: بخش مهمی از مسیر شریانی تهران- مشهد، از استان سمنان می‌گذرد و این مسیر سالانه میزبان میلیون‌ها مسافر است؛ از همه هم‌وطنانمان درخواست داریم تا در محدوده عبور گونه‌های حیات‌وحش، سرعت مطمئنه را رعایت کرده و به علائم جاده‌ای توجه داشته باشند تا دیگر حوادث این‌چنینی را شاهد نباشیم.

به گزارش فارس؛ بهرام‌علی ظاهری، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان هم اظهار کرد: هم‌اکنون بررسی‌های اولیه روی لاشه یوزپلنگ ایرانی تلف‌شده در جاده میامی به پایان رسید و مشخص شد که این یوز، «ماده» بوده است.

وی تصریح کرد: یوز تلف‌شده حدود سه سال سن دارد و جزو یوزپلنگ‌های «جوان» موجود در کشورمان محسوب می‌شود؛ لاشه این یوز برای بررسی‌های بعدی به سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور ارسال می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان ادامه داد: درباره بارداری این یوز ماده ایرانی باید بعد از بررسی‌های دقیق‌تر در سازمان حفاظت محیط‌زیست اعلام نظر کرد.

پایان پیام/74001/ک/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول