اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

پیشرفت ۸۰ درصدی لایروبی کانال «آشور» در خلیج گرگان

استاندار گلستان گفت: پروژه لایروبی کانال «آشور» با قدرت در حال انجام است و ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

پیشرفت ۸۰ درصدی لایروبی کانال «آشور» در خلیج گرگان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی‌محمد زنگانه بعد از ظهر امروز در بازدید میدانی از روند لایروبی خلیج گرگان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: لایروبی کانال آشوراده در خلیج گرگان به عنوان یکی از کانال‌های اصلی ارتباطی بین خزر و خلیج گرگان است با سرعت در حال انجام است.

‌وی ادامه داد: در حال حاضر این لایروبی ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پروژه با سرعت در حال پیگیری است.
استاندار گلستان تصریح کرد: امیدواریم در نیمه خردادماه شاهد اتمام این مرحله از لایروبی و علاج بخشی خلیج گرگان باشیم.
زنگانه گفت: همزمان با این کار لایروبی از سمت اسکله به سمت جزیره در حال انجام است و شرایط تردد قایق‌ها را از اسکله بندرترکمن به سمت جزیره آشوراده فراهم کرده است.
وی اضافه کرد: بر اساس دستور آقای رییس جمهور باید منطقه ۲۲ هکتاری طرح طبیعت‌گردی و گردشگری جزیره را به نتیجه می‌رساندیم که نقشه اجرای پروژه و مقدمات اولیه کار در حال انجام است.

 

استاندار گلستان گفت: یقین دارم با اجرای سایر بخش‌های پروژه احیای خلیج یعنی تکمیل لایروبی باقی کانال‌ها، تغذیه مصنوعی خلیج از طریق پمپاژ آب از خزر به خلیج و تامین حق آبه خلیج از آب مازاد مازندران، نکارود و قره‌سو شاهد اتفاقات بزرگی در خلیج گرگان خواهیم بود.
زنگانه گفت: در صورت عدم لایروبی خلیج گرگان ۶۰ هزار هکتار محیط خلیج خشک و مرکز ریزگرد نمکی ایجاد خواهد شد که استان‌های مازندران، گلستان و خراسان شمالی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
وی افزود: آقای رییس جمهور در محل جزیره و شورای اداری تاکید داشت که به هیچ عنوان چنین جمله‌ای را تکرار نکنید، این نعمت بزرگ الهی است و باید از آن استفاده کرد.
استاندار گلستان خاطرنشان کرد: ما باید خشک شدن خلیج گرگان را از ذهنمان پاک کنیم و اگر محیط زیست را دوست داریم باید تلاش کنیم بند به بند مصوبات احیای خلیج اجرا شود.
انتهای پیام/۸۳۰۰۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول