اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

پساب در بورس قیمت‌گذاری می‌شود

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان آذربایجان‌شرقی گفت: پساب تصفیه‌خانه‌های فاضلاب وارد بورس اوراق بهادار می‌شود.

پساب در بورس قیمت‌گذاری می‌شود

محمد خانی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: با روی کار آمدن دولت سیزدهم، موضوع آبرسانی به روستاها مورد توجه جدی قرار گرفته است تا آنجا که طبق برنامه ارائه شده وزیر نیرو به مجلس شورای اسلامی، میزان پوشش آبرسانی روستایی و جمعیت بهره‌مند در انتهای دولت سیزدهم باید به رقم ۹۰ درصد برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در راستای طرح جهاد آبرسانی که نهضتی جدید در وزارت نیرو می باشد، آبرسانی آبادی‌های بالای ۲۰ خانوار استان در اولویت قرار دارد.

خانی افزود: این پروژه‌ها که پایان سال گذشته آغاز شده است هم اکنون از پیشرفت خوبی برخوردار می‌باشد و ما در سازوکار طرح‌های آبرسانی علاوه بر همکاری‌های سپاه پاسداران و آبفای استان از ظرفیت همه نهادهای مردمی استفاده‌ می‌کنیم، تا در کمترین زمان ممکن شاهد اتمام پروژه‌ها باشیم.

وی خاطرنشان کرد: طی هماهنگی به عمل آمده از طرف استاندار آذربایجان‌شرقی و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در ادامه تفاهم‌نامه تعداد روستاهایی که از طرف قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) به نیابت از بسیج سازندگی انجام می‌گیرد به ۵۵۰ روستا افزایش و آبرسانی در روستاهای تمام شهرستان‌های استان تعمیم داده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی  یادآور شد: آنچه را که در گذشته تصور آن را نداشتیم امروز به همت و عزم دولت در محرومیت‌زدایی از کشور مانند آبرسانی به روستاها در حال تحقق است.

خانی، پروژه‌های آبرسانی را نیازمند برخی پیش نیازها از جمله لوازم و تجهیزات مرتبط با صنعت آب دانست و با اشاره به برگزاری اولین همایش تامین‌کنندگان تجهیزات جهاد آبرسانی در خرداد ماه سال جاری، از نقش واحدهای تامین کننده لوازم آبرسانی به عنوان یار و یاور آبفا که سهم خود را در عرصه محرومیت‌زدایی به خوبی ایفا می‌کنند، تقدیر کرد.

مدیرعامل شرکت آبفای استان تصریح کرد: فاز دوم جهاد آبرسانی به ۹ هزار و ۹۷۶ روستا و با ۵۸ هزار میلیارد تومان اعتبار عملیاتی خواهد شد.

وی ادامه داد: طبق دستورالعمل مشارکت عمومی - خصوصی وزارت نیرو برای طرح‌های بازتخصیص آب با جایگزینی پساب و کاهش هدر رفت آب، اهداف، محدوده اجرا، وظایف و مسؤولیت‌ها، فرآیند انجام کار، پایش و نظارت و شرایط و الزامات اجرای دستورالعمل در استان های مختلف بررسی می شود تا با عیب‌یابی و بررسی اشکالات موجود و شرایط متفاوت و چالش‌های هر استان نسبت به چکش‌کاری و اصلاح بخشنامه اقدام کنیم.

خانی افزود: یکی از مهم‌ترین اهداف اجرای این دستورالعمل، توسعه بازچرخانی آب در فرآیندهای صنعتی و مصارف با هدف کاهش برداشت از منابع آبی و تغذیه آبخوان های آبرفتی از پساب است.

وی متذکر شد: برای اولین بار در کشور بازار بورس پساب ایران در تهران، البرز و شیراز شروع به کار کرد تا با این اقدام بزرگ شاهد پیشرفت در این حوزه باشیم و امیدوارم به نوبت سایر استان‌ها نیز وارد بورس شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب در پایان اظهار کرد: در بحث فاضلاب درکلانشهر تبریز حدود 88 درصد شبکه فاضلاب انجام گرفته و هم اکنون در حال بهره برداری می‌باشد که این رقم در سطح کشور دومین استان می باشد و در استان نیز حدود 70 درصد می‌باشد.

پایان پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول