اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

جلسه‌ای برای رفع مشکلات امام‌زاده «سید محمید»/جاده‌ای که در شان مردم و زوار نیست؛ باز هم مشکل سیستم صوتی

تولیت آستان امامزاده سیدمحمید از وضعیت مسیر ارتباطی سید محمید چاروسا و سایر مشکلات انتقاد کرد.

جلسه‌ای برای رفع مشکلات امام‌زاده «سید محمید»/جاده‌ای که در شان مردم و زوار نیست؛ باز هم مشکل سیستم صوتی

به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، این روزها که روزهای تفریح و گردش نوروزی است عده ای هم جهت زیارت ابتدای سالشان را از امامزاده ها آغاز می‌کنند که باید فکری به حال امکانات این مکان‌ها شود.

امامزاده سید محمید یکی از این مکانهاست که هر روزه شاهد خیل عظیم گردشگر از سراسر کشور است حضور جمعیت به نحوی است که در بسیاری از ساعات شبانه روز هیچ فضایی برای پارک خودرو و استراحت زائران وجود ندارد.

در همین خصوص نشستی با حضور هیات امنا و مدیران ادارات بخش چاروسا در کنار ضریح این امامزاده برگزار شد.

سید مرتضی تقوی مقدم رئیس هیات امناء و تولیت آستان امامزاده سید محمود(ع) در این نشست با بیان اینکه این امامزاده منشا خیر و برکت در منطقه است تصریح کرد: همه زوار باید محترم شمرده شده و در این مکان تکریم شوند.

وی با بیان اینکه اگر ابعاد معنوی را هم کنار بگذریم باید وجهه گردشگری را هم در نظر بگیریم، خاطرنشان کرد: وقتی زائر و مسافر به این روستا می آید و مسیر ارتباطی را می بیند قطعا ناکارآمدی مسئولین را مشاهده می‌کند.

تقوی مقدم با انتقاد شدید از وضعیت محور ارتباطی امامزاده سید محمید(ع) عنوان کرد: ده کیلومتر راه کاری نیست که این مقدار گردشگر و زائر از آن عبور می کنند و اذیت می شوند باید فکری به حال این موضوع کرد و این مشکل برای همیشه برطرف شود.

وی به شلوغی جمعیت در امامزاده و کمبود امکانات اشاره کرد و گفت: ایام نوروز و در بسیاری مناسبت ها مدیریت در امامزاده ها سخت است و حتی صحن رضوی هم با در بسیاری مناسبت ها با جمعیت زیاد روبروست و در بسیاری مواقع با مشکل روبرو می شوند.

تقوی مقدم مشکل سیستم دفع زباله، خودرو حمل زباله و تامین امکانات اولیه را از مهمترین کمبودها در امامزاده دانست.

وی گفت: خادمان افتخاری را جذب کنیم و از خادمان بومی استفاده شود.

حجت الاسلام علی حیدر حیدرخواه امام جمعه قلعه رئیسی در این نشست با بیان اینکه وجود این امامزاده منشا خیر و برکت بوده و ظرفیت این امامزاده برای همه مشخص است تصریح کرد: مردم باید وجود این امامزاده در منطقه را درک کرده و همه وظیفه داریم از همه ظرفیت ها استفاده کنیم و باید افتخار کنیم که بدون هزینه این امامزاده خیل عظیم گردشگر را جذب می‌کند که هم یک نفع اقتصادی است و هم می تواند استان و منطقه را به دیگران بشناساند و مسئولین باید از این همه ظرفیت استفاده کنند.

امام جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه وجود این امامزاده یک نعمت است و منشا آن روحانیونی است که در راس ‌آنها امیراحمد تقوی بود و منشا آن طلابی بود که در حوزه علمیه آمیراحمد درس فرا گرفتند ادامه داد: مسئولین وظیفه دارند زوار را در کمال آرامش احترام کنند و هم امکانات اولیه را تامین کنند تا زائر به راحتی به این امامزاده سفر کند.

وی گفت: اما در خود امامزاده باید مدیریت فرهنگی صورت گیرد اگر مدیریت فرهنگی درست انجام شود، میشود از مردم برای خدمات رسانی هم استفاده کرد.

حیدرخواه با بیان اینکه راه اندازی موکب ها و ایستگاه های صلواتی ظرفیت خوبی برای امامزاده است تاکید کرد: استفاده از خیرین در کارهای فرهنگی باید اولویت اوقاف قرار بگیرد و سیستم های صوتی در امامزاده مواردی نیستند که هنوز بعد از چند سال در امامزاده راه اندازی نشده باشد.

امام جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه اوقاف باید از ظرفیت های امامزاده، و از ظرفیت حوزه عملیه دهدشت برای کارهای فرهنگی استفاده کند تاکید کرد: برای زائر کمبود امکانات قابل قبول نیست مشکلاتی مثل برق و گاز مشکلی نیستند که قابل قبول باشد و باید در کوتاه مدت رفع شوند و این امامزاده باید یک اردوگاه تربیتی قرار بگیرد و از آن استفاده کرد.

حیدرخواه استفاده از مسئولین به عنوان خادمیار در صحن امامزاده را از دیگر برنامه‌ها و پیشنهادات این نشست دانست و گفت: می‌توان از ظرفیت مسئولان در ایامی همچون ایام نوروز و ماه محرم استفاده کرد.

نجیب الله ایزدخواه بخشدار چاروسا در این نشست با بیان اینکه مردم منطقه چاروسا خودشان را مدیون امامزاده سید محمید و مدیون امیر احمد تقوی مقدم می دانند تاکید کرد: این امامزاده به عنوان نگین بخش چاروسا بوده اگر شبانه روزی کار کنیم برای این مکان مقدس باز کم است و باید تمام ظرفیت ها در کنار هم قرار بگیرد تا بتوانیم برای برون رفت از مشکلات در این امامزاده استفاده کنیم.

بخشدار چاروسا به بیان اینکه در سال 1402 تمام ظرفیت را برای اولویت قرار دادن مسیر ارتباطی امامزاده در پروژه های عمرانی قرار می دهیم تاکید کرد: در زمینه مسیر ارتباطی تذکر واردی است و علاوه بر مسیر ارتباطی امامزاده، مسیر قلعه رئیسی- دهدشت هم مشکلی است که باید پیگیری شود و قطعا پیگیری خواهم کرد و یک خواسته عمومی است و قطعا جز اولویت های ما در سال جدید خواهد بود اما نیاز است تولیت آستان امامزاده و اوقاف هم به کمک مسئولین برای بیان این مشکل بیایند.

وی تامین خودرو زباله در مناسبت های مختلف در زمینه جمع آوری زباله را از مشکلات دانست.

 

انتهای پیام/82021

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول