اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

امیرعبداللهیان: تحقق سیاست خارجی متوازن و دیپلماسی پویای دولت در مسیر درست خود قرار دارد

وزیر امور خارجه با اشاره به رایزنی‌های اخیرش با برخی همتایان و سفر آتی به مسکو گفت: تحقق سیاست خارجی متوازن و دیپلماسی پویای دولت در مسیر درست خود قرار دارد.

امیرعبداللهیان: تحقق سیاست خارجی متوازن و دیپلماسی پویای دولت در مسیر درست خود قرار دارد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بامداد امروز (دوشنبه) هفتم فروردین ماه در توئیتی با اشاره به رایزنی‌های تلفنی‌اش با همتایان خود در کشورهای مختلف در روزهای اخیر و در سال جدید شمسی نوشت:در روزهای اخیر با وزرای خارجه اتریش، استرالیا، عمان ، قطر، کویت، ترکیه، امارات، سوئیس، پاکستان، مالزی، عربستان  لیبی و سوریه رایزنی و تبادل نظر داشتیم.

وی به سفر آتی خود به مسکو به منظور دیدار و گفت‌وگو با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز اشاره کرد و افزود: بزودی با وزیر خارجه روسیه در مسکو دیدار خواهم داشت.

رئیس دستگاه دیپلماسی یادآور شد: تحقق سیاست خارجی متوازن و دیپلماسی پویای دولت در مسیر درست خود قرار دارد.

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان از نخستین روزهای سال جدید با برهی همتایان خود تلفنی درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به گفت‌وگو پرداخت. وی در این مدت دو بار با فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی تلفنی گفت‌وگو کرد.وزرای خارجه ایران و عربستان سعودی یکشنبه شب ششم فروردین ماه و در دومین گفت‌وگوی تلفنی درباره نشست مشترک فیمابین در ماه رمضان تبادل نظر کردند.

امیرعبداللهیان همچنین یکشنبه شب در رایزنی تلفنی با وزیر خارجه لیبی ضمن دعوت از وی برای سفر به تهران درباره بازگشایی سفارت ایران در طرابلس و اعزام سفیر ایران به این کشور گفت‌وگو کرد.از سوی دیگر قرار است امیرعبداللهیان روز چهارشنبه در مسکو با سرگئی لاوروف همتای روس خود دیدار و گفت‌وگو کند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول