اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اوکراین متحمل خسارات سنگینی در باخموت شده است

یک سرهنگ بازنشسته لوهانسک گفته است که ارتش اوکراین همچنان متحمل خسارات سنگینی در نبرد باخموت شده است.

اوکراین متحمل خسارات سنگینی در باخموت شده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آندری موراچکو» سرهنگ بازنشسته لوهانسک و کارشناس نظامی در گفت‌وگو با خبرگزاری روسی «ریانووستی» در خصوص خسارات سهمگین ارتش اوکراین در باخموت گفت که تنها در هفته گذشته، نیروهای امنیتی کی‌یف در مجموع چهار هزار و ۵۰۰ کشته و زخمی را در نبرد منطقه آرتموفسک (باخموت) متحمل شدند.

وی با استناد به منابع خود تصریح کرد که در جریان هفته گذشته، نیروهای اوکراینی متحمل خسارات غیرقابل جبرانی در نبرد با ارتش روسیه در باخموت شدند.

موراچکو ادامه داد که از بین زخمی‌ها، حدود ۲۰ درصد به شدت آسیب دیده‌اند و دیگر قادر به بازگشت به میدان نبرد در آینده نخواهند بود.

این خبر در حالی منتشر شده است که روز گذشته (یکشنبه)، هفته‌نامه انگلیسی «ساندی‌تایمز» گزارش کرد که ارتش اوکراین روزانه تا ۲۰۰ تن از مبارزان خود را در نبرد آرتموفسک (باخموت) با نیروهای روسیه را از دست می‌دهد.

طبق این گزارش، در جریان ۹ ماه نبرد نظامیان اوکراینی با نظامیان روس در باخموت، تقریباً این شهر از بین رفته است و ۹۰ درصد از جمعیت این شهر یا همان حدود ۷۰ هزار نفر از این شهر فرار کرده اند و ارتش اوکراین روزانه بین ۱۰۰تا ۲۰۰ نظامی را در نبرد با روسیه از دست می‌دهد.

مقام‌های اوکراینی بارها به اوضاع نابسامان ارتش این کشور در مقابل ارتش روسیه اعتراف کرده‌اند و در همین راستا، اخیراً «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین تأکید کرد که اوضاع در شرق این کشور بسیار سخت و دردناک است.

وی توضیح داد: «اوضاع در شرق بسیار سخت و دشوار است-بسیار دردناک است. ما باید قدرت نظامی دشمن را تخریب کنیم و می‌توانیم این کار را انجام دهیم».

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول