اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

منطقه آزاد انزلی رکورد جذب مسافران نوروزی را زد

منطقه آزاد انزلی یکی از گردشگرپذیر‌ترین مناطق استان گیلان است که دارای جاذبه‌های بسیار زیادی بوده و از تاریخ ۲۵ اسفند سال گذشته تا پنج فروردین ماه سال جدید ۷۰۰ هزار نفر در این منطقه حضور پیدا کردند.

منطقه آزاد انزلی رکورد جذب مسافران نوروزی را زد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، منطقه آزادانزلی یکی از پر جاذبه‌ترین نقاط در استان گیلان است که هرساله در ایام نوروز شاهد حضور بیشماری در این منطقه هستیم. 

مرکز تفریحات دریایی منطقه آزاد انزلی، باشگاه سوارکاری، پیست کارتینگ، اتوبوس دریایی در مارینای منطقه آزاد انزلی، فاز تجاری و گردشگری منطقه آزاد انزلی و ماهی آکواریومی از جمله جاذبه‌های گردشگری در منطقه آزاد انزلی است که سالانه هزاران نفر را به این منطقه می‌کشاند ولی در سه سال گذشته به دلیل وجود بیماری کرونا شاهد افزایش اثراث مخرب کرونا بر اقتصاد منطقه آزاد انزلی و واحدهای گردشگری این منطقه بودیم. 

حال در ایام نوروز سال جدید مسافران بسیاری از استان‌های مختلف کشور به منطقه آزاد انزلی سفر کردند که به رشد اقتصادی منطقه و ایجاد اشتغال کمک شایانی کرده به طوری همه روزه شاهد ترافیک چندین کیلومتری در جاده‌های منتهی به این شهر هستیم. 

 

بر اساس آمارهای اعلام شده توسط سازمان منطقه آزاد انزلی از ۲۶ اسفند ماه سال گذشته تا فروردین ماه سال ۱۴۰۲، بالغ بر یک میلیون و دویست هزار نفر وارد محدوده منطقه آزاد انزلی شدند. 

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی از این تعداد، گردشگران ورودی صرفا به فاز تجارت و گردشگری منطقه آزاد انزلی به ۷۰۰ هزار نفر می‌باشد و آنطور که عیسی فرهادی می‌گوید در مدت مشابه سال گذشته تعداد گردشگرانی که این منطقه را برای تعطیلات نوروزی خود انتخاب کردند، حدود ۴۰۰ هزار نفر بوده، رقمی که بیانگر افزایش تقریبا ۲ برابری تعداد گردشگران است. 

 

به گفته مدیرعامل منطقه آزاد انزلی در سال گذشته در این منطقه که یکی از قطب‌های اصلی حضور گردشگران در کشور است، ۱۰ میلیون نفر به منطقه آزاد انزلی حضور پیدا کردند لذا با توجه به همزمانی بهار طبیعت و بهار قرآن اجرای تنوع گسترده‌ای از برنامه‌های فرهنگی، هنری، مذهبی، تفریحی در تعطیلات نوروزی ۱۴۰۲ برای گذران دورانی مفرح، همراه با شادکامی برای خانواده در دستور کار سازمان منطقه آزاد انزلی قرار دارد. 

توجه به زیباسازی فضای شهری، نوسازی و بهسازی مبلمان شهری یکی از روش‌های جذب گردشگر به ویژه در ایام نوروز است از این رو علیرغم برودت و بارانی بودن هوای منطقه آزاد انزلی در بخشی از نیمه اول تعطیلات نورزی، شاهد ۲ برابر شدن تعداد گردشگران نوروزی هستیم. 

حال طبق گفته فرهادی علاوه بر نوسازی و بهسازی مبلمان شهری و بوستان‌ها و طرح ساحلی، امکانات گردشگری، تفریحی، ورزشی و رونق کسب و کار در مجتمع‌های تجاری منطقه، منطقه آزاد انزلی میزبان جشنواره ترنم بهار در بهار است که رویدادهای متعدد و متنوعی در قالب این جشنواره برگزار می‌شود. 

 

برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و سوغات اقوام ایرانی و نمایشگاه صنایع دستی و سوغات استان گیلان ۲ نمایشگاهی است که در منطقه آزاد انزلی برگزار شده و منجر به آشنایی گردشگران با توانمندی‌ها و ظرفیت‌های قومیت‌های مختلف ایران زمین و گیلان زمین در کنار حمایت از تجاری‌سازی این هنر-صنعت را هدف‌گذاری کرده است. 

تقارن نوروز ۱۴۰۲ با رمضان ۱۴۴۴، زمینه را برای برگزاری برنامه‌های مختلفی همچون برپایی محفل انس با قرآن کریم، ایستگاه زیست عفیفانه، برپایی موکب افطار، نمایشگاه کتب و محصولات و کالاهای فرهنگی مرتبط با حوزه عفاف و حجاب، اجرای برنامه‌های شاد و مفرح برای خانواده‌ها فراهم کرد لذا و به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، رویدادهای فرهنگی، مذهبی رمضانی در منطقه آزاد انزلی با همکاری فعالان فرهنگی، مذهبی در حال اجرا می‌باشند. 

 

برپایی نمایش‌های آئینی-بومی با رویکردهای مرتبط با نوروز و ماه مبارک رمضان؛ اجرای موسیقی محلی-فولکلور با همکاری گروه‌های هنری استان؛ برگزاری بازی‌های مناطق مختلف استان و همچنین برگزاری مسابقه عکاسی «عید رمضانی» با تلفن همراه به مناسبت ایام نوروز و ماه مبارک رمضان؛ از جمله برنامه‌های سازمان منطقه آزاد انزلی در این ایام است. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول