اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تأکید ازبکستان بر بهره‌برداری از فناوری‌های «سبز» در صنعت گردشگری

وزیر منابع طبیعی ازبکستان در یک نشست بین المللی در شهر «تاشکند» بر اهمیت بهره‌برداری از فناوری‌های «سبز» در صنعت گردشگری تاکید کرد.

تأکید ازبکستان بر بهره‌برداری از فناوری‌های «سبز» در صنعت گردشگری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «عزیز عبدالحکیم‌اف» وزیر منابع طبیعی ازبکستان در یک نشست بین‌المللی با موضوع «توسعه مدل گردشگری پایدار- راهی برای افزایش پتانسیل گردشگری» در شهر «تاشکند» بر اهمیت بهره‌برداری از فناوری‌های «سبز» در صنعت گردشگری تاکید کرد.

این نشست بین المللی در چارچوب طرح «مدلی برای گردشگری پایدار در آسیای مرکزی: ایجاد پتانسیل، افزایش آگاهی، به کارگیری فناوری‌ها» که توسط اتحادیه اروپا در چارچوب برنامه «SwitchAsia» تامین مالی قرار گرفته، با حمایت وزارت منابع طبیعی ازبکستان برپا شده است.

عبدالحکیم‌اف اظهار داشت: هم اکنون پایداری محیط زیستی در حال تبدیل به یک عامل مهم قابلیت رقابت در بازار است. افزایش آگاهی زیست محیط، بکارگیری استانداردهای بین المللی، استفاده از فناوری های موثر «سبز» عوامل مهم توسعه بیش از پیش صنعت گردشگری کشور است.

وزیر منابع طبیعی ازبکستان ادامه داد: «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان در نشست 28 سپتامبر سال 2020 میلادی تاکید کرد که برای افزایش کیفیت و قابلیت رقابت محصولات باید استانداردهای ملی با تقاضاهای بین المللی همخوان باشد و در کارخانجات مورد استفاده قرار گیرد. اگر محصولات استاندارد بین المللی نداشته باشد، هرگز قابلیت رقابت نخواهد داشت.

«شارلوت آدریان» سفیر اتحادیه اروپا در «تاشکند» نیز در این نشست بر اهمیت برنامه ملی ازبکستان در مورد اقتصاد «سبز» و آمادگی اتحادیه اروپا برای همکاری با ازبکستان در راستای توسعه «سبز» پایدار تاکید کرد.

سفیر اتحادیه اروپا در «تاشکند» افزود: اتحادیه اروپا از تصویب برنامه ملی ازبکستان در زمینه اقتصاد «سبز» و توسعه «سبز» تا سال 2030 میلادی استقبال می‌کند. این سند کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، گسترش استفاده از منابع انرژی تجدید پذیر و افزایش کارآیی استفاده از منابع را در نظر دارد.

آدریان خاطرنشان کرد: برای دسترسی به این اهداف اتحادیه اروپا بر آمادگی خود برای همکاری با ازبکستان در زمینه ایجاد یک مدل رشد فراگیر، سازگار و پایدار و تلاش به توسعه پایدار «سبز» تاکید می‌کند.

هدف طرح «مدلی برای گردشگری پایدار در آسیای مرکزی: ایجاد پتانسیل، افزایش آگاهی، به کارگیری فناوری‌ها» پیشبرد یک مدل جدید گردشگری پایدار در ازبکستان، تاجیکستان و قزاقستان است. سازمان‌های گردشگری ازبکستان، تاجیکستان و قزاقستان در چارچوب این طرح می‌توانند از فرصت‌های مانند شرکت در دوره آموزشی مدیریت محیط زیست، بازاریابی پایدار در شرکت‌های گردشگری، نصب و استفاده از فناوری‌های نرم افزاری برای مدیریت آمار استفاده کنند.

دولت ازبکستان انتظار دارد در سال 2023 میلادی تعداد گردشگران خارجی در این کشور به 7 میلیون نفر برسد. در سال 2022 میلادی 5 میلیون و 200 هزار نفر گردشگر از ازبکستان بازدید کرده است.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول