اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال برای رفع تنش آبی گلستان/ چشم انداز ۵۰۰ میلیون دلاری صادرات

استاندار گلستان گفت: ۱۰ هزار میلیارد تومان برای رفع تنش آبی گلستان در هیات دولت مصوب شده است.

اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال برای رفع تنش آبی گلستان/ چشم انداز ۵۰۰ میلیون دلاری صادرات

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی محمد زنگانه ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان گلستان اظهار کرد: با وجود تلاش‌های انجام شده در استان هنوز راه نرفته زیادی داریم و عقب ماندگی استان، تاریخی و قابل توجه است و جبران آن نیازمند کار‌جهادی و همت است.

وی ادامه داد: یکی از اتفاقات بسیار مهم در دستور کار، پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به گلستان است که باید تمام مصوبات به صورت کامل اجرایی شد.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: دبیرخانه سفر مکلف است کل مصوبات را پیگیری و به فوریت گزارش آخرین وضعیت اجرای مصوبات را ارسال کند.

زنگانه با اشاره به سفر رئیس جمهور در آینده نزدیک به گلستان بیان کرد: مدیران مکلف هستند تمام مصوبات را پیگیری کنند و هیچ کوتاهی را نمی‌پذیرم.

وی با اشاره بر لزوم تسهیل سرمایه‌اری در استان بیان کرد: تسهیل امورات سرمایه‌گذاری و ارائه تسهیلات به سرمایه‌گذاران باید به عنوان یک اصل در سال جاری در دستور کار قرار گیرد.

استاندار گلستان تاکید کرد: متاسفانه وضع ما در استان در مواجهه با سرمایه‌گذار وضع مطلوبی نیست و در شان استان نیست.

زنگانه با اشاره به سامانه‌های ایجاد شده در حوزه اشتغال و سرمایه‌گذاری و صدور مجوزها، بیان کرد: ایجاد سامانه هدف نیست بلکه استفاده از سامانه هدف است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه در سال گذشته اتفاقات خوبی در حوزه سرمایه‌گذاری صورت گرفته و مجموع سرمایه‌گذاری‌های شکل گرفته عدد ۱۰۰ هزار میلیارد تومان را رد کرده اما چشم انداز ۲۲۵ هزار میلیارد تومان است که هنوز با هدف فاصله داریم.

استاندار گلستان تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ باید هر بانک یا چند بانک باهم یک یا چند پروژه تحول آفرین استان را بر عهده گرفته و تکمیل این پروژه‌ها نقش آفرین باشند.

چشم انداز ۵۰۰ میلیون دلاری صادرات برای گلستان

زنگانه با اشاره بر لزوم استفاده از ظرفیت مولدسازی در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام دستگاه‌ها، تاکید کرد: اگر دستگاهی از این فرصت طلایی برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمامش استفاده نکند هیچ توجیهی ندارد.

وی افزود: فعال سازی واحدهای راکد غیرفعال و تعطیل و نیمه تعطیل در سال ۱۴۰۲ باید جزء اولویت معاونت اقتصادی، صمت، جهاد کشاورزی و دستگاه‌های دیگر باشد.

استاندار گلستان با اشاره به احیاء بیش از ۷۰ واحد تعطیل و راکد در سال ۱۴۰۱ تاکید کرد: این روند باید با سرعت بیشتر انجام شود و تقویت تعاونی‌ها نیز در دستور باشد.

زنگانه با اشاره بر اهمیت امر صادرات، گفت: صادرات استان گلستان در سال گذشته ۲۵ درصد از نظر ریالی افزایش داشته اما باید این عدد به ۵۰۰ میلیون دلار خواهد رسید.

وی افزود: یکی از اقدامات بسیار خوب دولت سیزدهم در سال گذشته در سال گذشته به نتیجه رسیدن پروژه منطقه آزاد اینچه‌برون بود که این پروژه یک مصوبه بر روی کاغذ بود و در این دولت تلاش کردیم و طی روزهای آینده مدیرعامل و اعضای هیات مدیره منطقه آزاد اینچه‌برون معرفی خواهد شد.

 

آغاز فاز عملیاتی پروژه پتروشیمی گلستان با حضور رئیس جمهور

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: امسال پروژه پتروشیمی نیز به نتیجه خواهد رسید و فاز عملیاتی پروژه نیز با حضور رئیس جمهور کلید خواهد خورد.

زنگانه افزود: امسال سال تکمیل پروژه طبیعت‌گردی و گردشگری آشوراده خواهد بود و تمام دستگاه‌های مجری موظف به پیگیری این پروژه هستند.

وی افزود: لایروبی خلیج گرگان، اجرای پروژه گردشگری و طبیعت‌گردی در آشوراده دستور رئیس جمهور است و دارای تمام مجوزهای قانونی است و هیچ فرد یا دستگاهی اجازه دخالت در امور و سنگ‌اندازی ندارد.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: این پروژه معطل هیچ جا و هیچکس نیست و نظارت و اجرای این طرح در اختیار استاندار گلستان است و این پروژه از طرف شورای راهبری محیط زیست کشور مصوبه و مجوز دارد و به هیچ عنوان از استان دیگر اجازه دخالت و مزاحمت نخواهیم داد.

زنگانه گفت: اسکله گردشگری بندرترکمن باید قبل از سفر دوم رئیس جمهور به گلستان به نتیجه برسد و هیچ گونه کوتاهی در این زمینه را نمی‌پذیرم.

ایجاد ۴۰ هزار شغل جدید در سال ۱۴۰۲

وی اضافه کرد: پروژه تله‌کابین علی‌آبادکتول امسال باید آغاز شود و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی کمک کنند تا مجوز شورای عالی معماری و شهرسازی پروژه تله‌کابین گرگان نیز اخذ شود

استاندار گلستان با اشاره به اهمیت ایجاد اشتغال در استان تاکید کرد: امسال حداقل ۴۰ هزار شغل جدید باید در استان ایجاد شود و سهم تعاونی‌ها باید ارتقاء پیدا کند و اشتغال موجود باید تثبیت شود.

زنگانه گفت: کلنگ زنی مرکز لجستیک، پمپاژ آب از خزر به خلیج و تغدیه مصنوعی به خلیج، آبگیری سد نرماب و آغاز عملیات تصفیه خانه این سد امسال باید در دستور کار قرار گرفته و اجرا شود.

وی اضافه کرد: یکی از مسائل جدی امسال، موضوع تنش آبی و تامین آب شرب پایدار برای استان است که عملیات شیرین‌سازی آب از خزر و انتقال به شهرهای استان باید با جدیت پیگیری و اجرایی شود.

استاندار گلستان تاکید کرد: ما اگر ۱۰ هزار میلیارد تومان دیگر با این روش چند ده ساله برای تامین آب شرب استان هزینه کنیم فایده ندارد ما باید به سمت تامین آب شرب پایدار برای مردم استان باشیم چون آب‌های زیرزمینی استان کاهش یافته و در این مسیر با چالش روبرو هستیم.

زنگانه گفت: در‌جلسه اخیر هیات دولت یک هزار میلیارد تومان برای رفع تنش آبی استان گلستان در نظر گرفته شده و این نشان می‌‌دهد استان گلستان اولویت وزارت نیرو است.

وی تاکید کرد: بیش از این تاخیر در اجرای پروژه سیکل ترکیبی نیروگاه علی‌آبادکتول توجیه ندارد و این پروژه هرچه سریعتر باید به نتیجه برسد.

استاندار گلستان تصریح کرد: افزایش میزان ماندگاری مسافر در گلستان، رفع نقاط حادثه‌خیز و آشکارسازی نقاط حادثه‌خیز، برنامه مستمر فرهنگ‌سازی و اقدامات عملیاتی کاهش تصادفات، پوشش گسترده بیمه‌های پایه، حمایت از زوج‌های نابارور، پوشش بیماری‌های خاص، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام حوزه سلامت، افزایش تخت‌های دیالیز، بکارگیری ۱۰۰ جوان نخبه انقلابی از دیگر برنامه‌های مهم سال جاری است.

زنگانه افزود: کل شهرهای استان در سال ۱۴۰۲ باید پروژه فیبر نوری به صورت کامل در آنها اجرایی شود.

انتهای پیام/۸۳۰۰۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول