اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ضرورت همکاری دولت و مجلس برای حذف قوانین متناقض تولید

عضو ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان بر نقش تسهیل‌گری امور و حذف قوانین دست و پاگیر توسط مجلس تاکید کرد و گفت: واقعیت این است که قوانینی مانند صدور مجوز طی پنج روز با قوانین دیگری مانند حل تمام و کمال مشکلات مالیاتی تناقض دارد.

ضرورت همکاری دولت و مجلس برای حذف قوانین متناقض تولید

عباس ورقایی، عضو ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با بیان اینکه سال‌ها است که مقام معظم رهبری شعار سال را در حوزه تولید انتخاب می‌کنند، اظهار کرد: واقعیت این است که افزایش تولید رفاه اجتماعی را به دنبال خواهد داشت و با توجه به وجود تحریم‌های ظالمانه علیه کشور، رهبر معظم انقلاب بیشتر نگاه به داخل کشور را مد نظر دارند.

معاون صمت استان زنجان هدایت سرمایه‌های سرگردان به سمت تولید و جذب سرمایه گذاری مولد را از جمله راهکارهای کمک به تولید کشور دانست و تصریح کرد: موفقیت در این حوزه عدالت اجتماعی و اقتصادی را محقق خواهد کرد.

 

راهکار رشد تولید و مهار تورم سوق دادن نقدینگی به سمت تولید است

وی راهکار رشد تولید و مهار تورم را سوق دادن نقدینگی موجود در اقتصاد کشور به سمت تولید و جلوگیری از ورود کالاهای خارجی که مشابه داخلی دارند دانست و گفت: با اجرای این برنامه‌ها می‌توان به تحقق شعار سال کمک کرد.

ورقایی با اذعان به اینکه در دهه ۹۰ توجه چندانی به سرمایه‌گذاری در حوزه تولید نشده است در این حوزه عقب ماندگی انباشته وجود دارد، ادامه داد: توجه به تولید آن هم دانش بنیان که قابلیت رقابت با محصولات خارجی را داشته باشد می‌تواند به برون رفت از وضعیت فعلی کمک کند.

عضو ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان بر نقش تسهیل‌گری امور و حذف قوانین مخل دست و پاگیر مجلس تاکید کرد و گفت: واقعیت این است که اجرای قوانین مانند صدور مجوز طی پنج روز با قوانین دیگری مانند حل تمام و کمال مشکلات مالیاتی دچار مشکل می‌شود و باید در این مورد اقدامی انجام شود.

وی به برنامه‌ریزی‌های انجام شده طی سال گذشته در دستگاه‌های مختلف اشاره و تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده که در صدد تکمیل زنجیره تولید در صنایع مختلف از جمله فولاد، نساجی و شوینده‌ها می‌توان سال 1401 رو را برای صنعت استان منحصر به فرد دانست.

ورقایی با اذعان به اینکه در سال‌های گذشته در حوزه تولید برنامه مدون و قابل اجرایی وجود نداشته است، خاطرنشان کرد: در این مورد استان ضمن برنامه‌ریزی زمینه حضور مسؤولان ارشد کشوری را فراهم کرد تا به حل مشکلات موجود کمک شود.

معاون اداره کل صمت استان زنجان با بیان اینکه همه ساله قوانین دست و پاگیر موجود در تولید از طریق استانداری به نمایندگان مجلس ارائه می‌شود، ادامه داد: به طور مثال اخذ حق بیمه از تفاهم‌نامه بین شرکت برق و شرکت شهرک‌های صنعتی اجرای این تفاهم نامه را با تاخیر مواجه می‌کند از این رو باید برای حل این مشکلات چاره‌اندیشی شود.

 

نقش ثبات اقتصادی در رشد تولید و مهار تورم

وی با تاکید بر تسهیل‌گری انجام شده در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید طی سال گذشته افزود: در این راستا مسائل شرکت‌های بزرگی در جلسه مورد نظر مطرح و سعی در حل مشکلات این واحدها شد که در این راستا برای حل مشکلات شرکت سرجین بافت و هلدینگ گلرنگ اقدامات قابل توجهی انجام شد.

ورقایی با تاکید بر نقش ثبات اقتصادی در رشد تولید و مهار تورم گفت: موفقیت همه این برنامه‌ها نیازمند کنترل نقدینگی است هر چند سایر بخش‌ها از جمله کنترل واردات، نظارت بر امور بانکی و برنامه‌ریزی مطلوب در سازمان برنامه بودجه هم باید مد نظر باشد.

 

نقش پر رنگ معوقات بانکی در مشکلات واحدهای تولیدی

عضو ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان برگزاری جلسات متعدد اقتصادی از جمله ۱۵ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با ۱۶۰ مصوبه که ۹۰ درصد از آن عملیات شده است در سال گذشته اشاره و تاکید کرد: بیشترین موانع تولید بررسی شده در این جلسات مربوط به امور بانکی و معوقات آن بوده است هرچند که هیچ کس تمایلی برای پایمال شدن حقوق دولت ندارد.

وی مسائل محیط زیستی، گمرک، مالیات و تامین اجتماعی را از دیگر مسائل و مشکلات مورد بررسی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید دانست و گفت: در این میان با توجه به اینکه امور مربوط به تامین اجتماعی تابع قوانین است می‌توان گفت که نقش این مشکلات ۱۰ درصد ارزیابی می‌شود و باید با همکاری مجلس و دولت قوانین دست و پا گیر حوزه تولید باید حذف شود.

ورقایی با ابراز امیدواری برای پیشبرد مطلوب امور در سال جاری، تاکید کرد: توافقات بین‌المللی انجام شده ورود سرمایه‌گذاران جدید به تولید، ارتقای جایگاه کشور و تلاش همه جانبه مدیران استانی موجب شده است که نسبت به آینده امیدواری بیشتری وجود داشته باشد.

پایان پیام/73004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول