اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

سریال «سلمان فارسی» چه زمانی آماده پخش خواهد شد؟

اخیرا جمعی از کاربران سامانه تعاملی «فارس من» در پویشی خواستار آماده‌سازی و پخش سریال «سلمان فارسی» از تلویزیون شده‌اند.

سریال «سلمان فارسی» چه زمانی آماده پخش خواهد شد؟

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، سریال «سلمان فارسی» به نویسندگی و کارگردانی داوود میرباقری و تهیه کنندگی حسین طاهری به زندگی و زمانه یار ایرانی پیامبر اکرم (ص) در سه فصل ایران ساسانی، بیزانس و حجاز صدر اسلام می‌پردازد. فیلمبرداری این سریال از اواخر آذر ۱۳۹۸ آغاز شده و هم اکنون در آبسرد دماوند ادامه دارد.

مجموعه الف ویژه «سلمان فارسی» به دلیل دربرگرفتن زوایای مختلف از جمله نمایش چند دوره تاریخی-تمدنی و تعدد لوکیشن و بازیگر، بزرگ‌ترین پروژه سریال‌سازی تاریخ تلویزیون تا امروز به شمار می‌رود. داوود میرباقری سریال «سلمان فارسی» را جذاب‌ترین کار کارنامه‌اش عنوان کرده و در گفت‌وگویی در این‌باره توضیح داد: مقطع تاریخی که سلمان‌فارسی در آن زندگی می‌کرد، بسیار پرحادثه و پرتنش بود. طبیعی است در آن مقطع حوادث سیاسی و اجتماعی متفاوتی هم رقم خورده بود. بنابراین وقتی می‌خواستم سریال سلمان فارسی را بسازم، حوادث سیاسی، اجتماعی و مختصات آن خیلی جذاب‌تر از مقاطع تاریخی سریال‌های امام علی(ع) و مختارنامه بود.

میرباقری در مورد نمایش مقاطع مختلف زندگی سلمان فارسی نیز گفت: سلمان، زندگی پرفراز و نشیبی داشته و داستان سریال تلویزیونی سلمان فارسی از ابتدای تولد سلمان شروع می‌شود و تا پایان واقعه غدیر خم ادامه دارد. در این سریال به مهم‌ترین اتفاقات تاریخ پرداخته می‌شود. سلمان با توجه به عشق به حقیقتی که داشت، تقریبا همه ادیان را درنوردید تا در کنار پیامبر(ص) آرام گرفت و این نکته مهمی است.

پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما نیز در بازدید از روند ساخت سریال «سلمان فارسی»، این مجموعه را انسجام توامان دو موضوع عظمت دین اسلام و عظمت تمدن ایرانی معرفی کرد که در مصداقی به نام سلمان فارسی تجلی یافته است. وی افزود: هر چه بیشتر کار ساخت این سریال جلو می‌رود و ایده‌های درخشان آن عملی می‌شود، عظمت کار بیشتر روشن می‌شود.

اخیرا جمعی از کاربران سامانه تعاملی «فارس من» در پویشی خواستار آماده‌سازی و پخش سریال «سلمان فارسی» از تلویزیون شده‌اند (اینجا بخوانید). این در حالی است که داوود میرباقری کارگردان این سریال، زمان پخش احتمالی این مجموعه 60 قسمتی را در صورت تداوم حمایت‌ها سال ۱۴۰۵ تخمین زده است. حال باید ببینیم سریالی که لقب بزرگترین پروژه تاریخ سریال سازی تلویزیون را به همراه دارد، چه زمانی آماده پخش خواهد شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول