اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

امکان اقامت در طول تحصیل برای تمام دانشجویان خارجی تا پایان سال فراهم می‌شود

رئیس سازمان امور دانشجویان از فراهم شدن امکان اقامت در طول تحصیل برای تمام دانشجویان خارجی تا پایان سال خبر داد.

امکان اقامت در طول تحصیل برای تمام دانشجویان خارجی تا پایان سال فراهم می‌شود

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، هاشم داداش‌پور رئیس سازمان امور دانشجویان به همراه مدیرکل امور دانشجویان بین الملل و مدیر دفتر ریاست وزارت علوم طی بازدیدی از دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) و دیدار نوروزی با دانشجویان خارجی بر رسیدگی به مشکلات دانشجویان بین‌الملل تاکید و اظهار داشت: این موضوع همواره مورد توجه وزارت علوم است.

وی در این نشست گفت: به مدت یک و نیم سال است که به عنوان معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان وظیفه خدمت‌رسانی به این قشر را پیدا کرده‌ام و در این مدت تلاشم بر این بوده تا نشست‌های متعددی را با دانشجویان بین‌الملل از جمله در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) داشته باشم تا با مشکلات این دانشجویان آشنا شده و آنها را مرتفع کنیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان، دریافت مجوز اقامت به شکل سالیانه از وزارت علوم و اجبار به گرفتن ورود و خروج را یکی از مشکلات دانشجویان بین‌الملل عنوان کرد و گفت: در این راستا موفق شدیم از طریق مذاکره با چند کشور از جمله سوریه و لبنان این مشکل را از طریق اقامت در طول تحصیل حل کنیم.

وی ادامه داد: هم اکنون در ۶ استان از جمله قزوین امکان اقامت در طول تحصیل برای دانشجویان کشورهای سوریه، عراق، لبنان و یمن فراهم شده است و این دانشجویان می‌توانند در هرسال چهار ورود و خروج کشور را داشته باشند.

معاون وزیر علوم گفت: برای دانشجویان خارجی دیگر، از جمله افغانستان از سال دوم به مدت سه سال اقامت در طول تحصیل صادر می‌شود و می‌توانند بدون مشکل ورود و خروج داشته باشند.

داداش‌پور گفت: تا پایان ماه جاری تلاش می‌کنیم خدمت یاد شده را به تمامی استان‌ها تعمیم دهیم تا همه دانشجویان خارجی تحصیل کننده در کشور از تسهیل ایجاد شده بهره مند شوند.

وی گفت: سیستمی کردن فرایندهای گرفتن روادید (ویزا) و درخواست اقامت برای دانشجویان بین‌الملل را دنبال می‌کنیم که قبلا به صورت سنتی انجام می‌شده است و به زودی این مساله به صورت کامل محقق خواهد شد.

معاون وزیر علوم افزود: حل مشکلات مربوط به صدور کد فراگیر برای دانشجویان بین‌الملل را نیز پیگیری می‌کنیم که تحقق آن منوط به داشتن کارت اقامت است و در این رابطه در حال هماهنگی با مراجع مربوط هستیم.

معاون وزیر علوم، همچنین گفت: امکان افزودن یک نیم سال تحصیلی (یک ترم) به دانشجویان خارجی بورسیه مقاطع کارشناسی، ارشد و دکترا که درس خود را در طول ترم‌های تعیین شده به پایان نرسانده‌اند، وجود دارد.

 داداش‌پور ادامه داد: مدت زمان ۱۵ روز خروج قطعی دانشجویان فارغ‌التحصیل شده به سازمان امور دانشجویان بازنمی‌گردد و مصوب مجلس است و باید آن‌را از طریق مبادی قانونی حل کنیم، البته خودمان هم فکر می‌کنیم این مدت برای تکمیل مدارک از سوی دانشجویان کافی نیست و راهی که در این رابطه وجود دارد تقاضای افزودن ۱۵ روز زمان اضافه است.

گفتنی است، در پایان این نشست، دانشجویان خارجی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) مسائل، مشکلات و درخواست‌های خود را مطرح کردند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول