اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نتانیاهو از توقف طرح جنجالی خود خبر داد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه از توقف طرح جنجالی اصلاحات در سیستم قضایی این رژیم خبر داد.

نتانیاهو از توقف طرح جنجالی خود خبر داد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه از توقف طرح جنجالی خود درباره سیستم قضایی این رژیم خبر داد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی گفت: تصمیم گرفتم که طرح تغییرات در سیستم قضایی را متوقف کنم و به گفت‌وگو فرصت دهم.

وی در ادامه گفت: «گروه اندکی وجود دارد که آماده استفاده از خشونت و برافروختن آتش بوده و خواستار عدم حضور نظامیان در ارتش می‌شود و اسرائیل بدون ارتش استوار نخواهد ماند».

نتانیاهو اضافه کرد: «بیش از یک بار خواستار مذاکره شدم و ما در برابر برادرانمان و نه دشمنانمان ایستاده‌ایم و وقوع جنگ داخلی بین برادران ممنوع است».

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: «باید درباره موضوع اصلاحات در سیستم قضایی به گفت‌وگو، مذاکره و بررسی بپردازیم».

وی اضافه کرد: «ما در اوج بحران خطرناکی قرار داریم که وحدت بینمان را تهدید می‌کند. اکثریت چه در کنست و چه در خیابان‌ها به ما تعلق دارد و اجازه سرقت نتایج انتخابات را نخواهیم داد».

نتانیاهو افزود: «اقلیت افراطی وجود دارد که آماده است تا دولت را تکه تکه کند و اسرائیل بدون وجود ارتش نمی‌تواند وجود داشته باشد ارتش نمی‌تواند نافرمانی را تحمل کند».

پس از آنکه نتانیاهو اعلام کرد که تصمیم گرفته تا طرح خود برای اصلاحات در سیستم قضایی را متوقف کند، اتحادیه کارگران اسرائیل خبر داد که اعتصاب خود را متوقف می‌کند.

این در حالی است که «آویگدور لیبرمن» وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی گفت که سخنرانی نتانیاهو ثابت می‌کند که وی بیش از هر زمان دیگر درصدد تکمیل تصمیمات خود است. لیبرمن تاکید کرد که نتانیاهو هیچ قصد و نیتی برای انجام گفت‌وگوهای واقعی ندارد.

«بنی گانتز» وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی نیز با استقبال از تصمیم نتانیاهو گفت با وجود آنکه این تصمیم با تاخیر اتخاذ شد بهتر از آن است که هرگز گرفته نمی‌شد.

فرودگاه بن گوریون تل‌آویو نیز خبر داد که پروازها در این فرودگاه از سر گرفته می‌شود. پیشتر کمیته کارگران در فرودگاه بین‌المللی «بن‌گوریون» در تل‌آویو نیز با اعلام اعتصاب، مانع انجام شدن پروازهای خروجی از این فرودگاه شد.

معترضان به طرح اصلاحات در سیستم قضایی از سه ماه پیش در خیابان‌ها به شکل گسترده حضور دارند و از صبح امروز نیز اعتصابات سراسری رژیم صهیونیستی را فلج کرده بود. امروز بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر مقابل کنست تجمع کرده و علیه طرح تغییرات در سیستم قضایی شعار دادند. همچنین چند نفر از معترضان به طرح تغییرات قضائی نتانیاهو با گذشتن از موانع امنیتی مقابل کنست، وارد ساختمان شده که نیروهای امنیتی با آنها برخورد کردند.

شب گذشته نیز«یائیر لاپید» نخست وزیر سابق رژیم اسرائیل نیز هشدار داده بود که کابینه بنیامین نتانیاهو برای امنیت اسرائیل خطرناک است.

روز گذشته نیز رسانه‌های صهیونیستی از شکاف‌های جدید در حزب لیکود بر سر طرح تغییرات قضایی خبر دادند و نوشتند که نمایندگان عضو این حزب به دو دسته موافق و مخالف این برنامه تقسیم شده‌اند؛ تا جایی که نتانیاهو ناگزیر شد دستور برگزاری نشست فوری سران احزاب ائتلاف حاکم را صادر کند. بعد از این رخدادها بود که نخست‌وزیر رژیم اشغالگر، سران احزاب کابینه ائتلافی را برای نشستی اضطراری در صبح امروز فرا خواند.

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول