اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

بازدید بیش از 2 میلیون گردشگر از جاذبه‌های گلستان در نوروز

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: از ۱۶ اسفندماه سال گذشته تا پنجم فروردین ماه امسال بیش از دو میلیون و ۸۸۱ نفر از جاذبه های گردشگری مختلف در استان گلستان بازدید کردند

بازدید بیش از 2 میلیون گردشگر از جاذبه‌های گلستان در نوروز

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان محمدجواد ساوری شامگاه دوشنبه در بازدید از اماکن تاریخی در بافت تاریخی گرگان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: محدوده بافت تاریخی گرگان ۱۵۶ هکتار بوده و سه محله سبزه میدان، نعلبندان و میدان در بافت اصلی قرار داشته و محلات دیگر به عنوان محله فرعی یا گذر از محل اصلی قرار دارند.
وی تصریح کرد: با توجه به تحقیقات انجام شده معماری این بافت‌های تاریخی مربوط به دوره قاجاریه بوده و بافت تاریخی این محلات هم گونه تمدن، فرهنگ و معماری را به نمایش می‌گذارند.
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گلستان با اشاره به افزایش مسافران نوروزی نسبت به سال گذشته خاطرنشان کرد: از ۱۶ اسفندماه سال گذشته تا پنجم فروردین ماه امسال بیش از دو میلیون و ۸۸۱ نفر از جاذبه های گردشگری مختلف در استان گلستان بازدید کردند که از این تعداد ۳۰۰ هزارو  ۵۶۸ نفر از جاذبه‌های گردشگری تاریخی بازدید و برای 3 هزارو ۹۲۶ نفر بازدید از موزه بلیت صادر شده که جدا از بازدیدهای رایگان از موزه‌ها است.
وی ادامه داد: در این مدت یک هزارو ۲۷۲ فقره بازدید نظارتی از رستوران‌ها، مراکز اقامتی، مراکز پذیرایی بین راهی، دفتر خدمات مسافرتی، پمپ بنزین‌ها، سی ان جی‌ها و غیره انجام شده که ۹ اخطار کتبی و  ۱۸ مورد تذکر به این مراکز داده شده است.
ساوری گفت: در ایام نوروز راهنمایانی در سطح استان و شهر گرگان در قالب گروه‌های فعال بوده تا مسافران و گردشگران را در معرفی بافت‌های تاریخی استان همراهی کنند.
وی بیان کرد: بیشترین بازدید مسافران نوروزی با ۶۴۷ هزارو ۲۳ نفر از اسکله بندر ترکمن و بیشترین بازدیدهای نظارتی با ۲۷۳ فقره از مراکز اقامتی، سفره خانه‌ها، پمپ بنزین‌ها و غیره از شهر گرگان بوده است.
انتهای پیام/۸۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول